Αλέξης Τσίπρας: «Παιχνίδια αποσταθεροποίησης δεν θα περάσουν». Αποκλειστική δήλωση-παρέμβαση, στο Documento εκτάκτως το Σάββατο. Μαζί με το Docville και το HOTDOC HISTORY

Αλέξης Τσίπρας: «Παιχνίδια αποσταθεροποίησης δεν θα περάσουν». Αποκλειστική δήλωση-παρέμβαση, στο Documento εκτάκτως το Σάββατο. Μαζί με το Docville και το HOTDOC HISTORY

Αποκλειστική δήλωση – παρέμβαση. Αλέξης Τσίπρας: «Παιχνίδια αποσταθεροποίησης δεν θα περάσουν».

Απόφαση πρόκληση του ΣτΕ για την κοινωνία. Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη ή ανεξέλεγκτη περιουσία; Εκκωφαντική σιωπή των κομμάτων. Τι λένε επιφανείς νομικοί.

Πόθεν έσχες. Γιατί η Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου βγήκε από τα offshόρουχά της.

Νόμος Κατσέλη. Παράταση μέχρι τέλος του 2019 και σύσταση «παρατηρητηρίου πλειστηριασμών»

Χρέη στο δημόσιο. Πώς θα γλιτώσετε τα ακίνητα σας από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς.

Εθνική Τράπεζα. Έκοψαν την επικουρική σε 16.500 συνταξιούχους με ευθύνη της διοίκησης

Κεφαλονιά. Πόρισμα-κόλαφος για το «γαλάζιο» πάρτι. Στον εισαγγελέα ο δήμαρχος για παράνομη διαχείριση έργων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ

λέξης Χαρίτσης: «Η κριτική περί παρεμβάσεων στη Δικαιοσύνη αγγίζει τα όρια του ανέκδοτου»

Δημήτρης Κουσουρής: «Έπρεπε να περιμέναμε την επίθεση στον Φύσσα»

-Σπ. Παπαδόπουλος – Φ. Μουρατίδης: «Δέκα οικογένειες ορίζουν τις τύχες των λαών»

-ΠΑΕ ΠΑΟ. Προθεσμία 110 ημερών για εξόφληση €5,6 εκατ.! Όλη η απόφαση της UEFA για τον Παναθηναϊκό

Σουφραζέτες, οι αγωνίστριες που έκαναν τις γυναίκες ισότιμες, στο HOTDOC HISTORY

Μιλάμε συχνά περί «ισότητας των δύο φύλων» χωρίς να γνωρίζουμε σε βάθος τις κοινωνικές και πολιτικές μάχες που δόθηκαν για να επιτευχθεί. Το τεύχος είναι αφιερωμένο ακριβώς σ΄ αυτές τις γυναίκες που τέθηκαν επικεφαλής των διεκδικήσεων.

Δυο πράγματα άλλαξαν άρδην στον κόσμο κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Το πρώτο ήταν η κατάρρευση της αποικιοκρατίας. Το δεύτερο ήταν το σπάσιμο των δεσμών που κρατούσαν τις γυναίκες αιχμάλωτες σε ένα ασφυκτικό οικιακό περιβάλλον. «Βασίλισσες του οίκου» και αφοσιωμένες αποκλειστικά στον «ιερό ρόλο της μητρότητας». Αποκλεισμένες από την εκπαίδευση και την παραγωγή. Ακόμη και από το δικαίωμα να ψηφίζουν.

Χρειάστηκαν αγώνες για να κατακτηθούν δικαιώματα που σήμερα θεωρούνται αυτονόητα αλλά το 1900 ήταν αδιανόητα. Πρωτοπόρες γυναίκες έθεσαν σκοπό της ζωής τους την κατάκτηση της ισοτιμίας. Από τα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης που ακούστηκαν τα πρώτα «ανατρεπτικά» αιτήματα μέχρι την Παρισινή Κομμούνα, το «Σικάγο», τις μαχητικές Αγγλίδες σουφραζέτες, την Οκτωβριανή Επανάσταση και το «δεύτερο κύμα του φεμινισμού» μεταπολεμικά.

Παρελαύνουν οι μορφές της Ολυμπίας Ντε Γκουζ, της Λουίζ ντε Μισέλ, της Μαίρης Γουόλστονκραφτ, της Εμελιν Πάνκχερστ, της Αλεξάντρας Κολοντάι, της Ινέσα Αρμάν, της Νεζιχέ Μουχιντίν, της Εμμας Γκόλντμαν. Και των νεότερων Μπέτυ Φρίνταν, Κέισι Χέιντεν, Σιμόν ντε Μποβουάρ. Ειδικό κεφάλαιο αφιερώνεται στις Ελληνίδες Καλλιρόη Παρρέν, Αύρα Θεοδωροπούλου, Μαρία Νεγρεπόντη, Ρόζα Ιμβριώτη, Αθηνά Γιαννιού και φυσικά στις γυναίκες της Εθνικής Αντίστασης.

Ο Γιώργος Μαργαρίτης εκ βαθέων, στο Docville που κυκλοφορεί εκτάκτως το Σάββατο με το Documento

Ο τραγουδιστής Γιώργος Μαργαρίτης μιλάει στην Έμυ Ντούρου για το λαϊκό τραγούδι, τις ρίζες του, τα βιώματα των παλιών τραγουδιστών αλλά και τις μεγάλες μορφές που έχει βγάλει αυτός ο τόπος («Η πατρίδα μας έχει βγάλει τεράστιους δημιουργούς, κορφές, βουνά, πλαγιές, και τι δεν έχει βγάλει») τοποθετώντας πάνω απ’ όλους το «μεγάλο Τρικαλινό Βασίλη Τσιτσάνη».

Οι ηθοποιοί Φάνης Μουρατίδης και Σπύρος Παπαδόπουλος συνεργάζονται για πρώτη φορά στην οθόνη κι αναλαμβάνουν να μας πάνε ταξίδι στην «Τζαμάικα» με όχημα μια αισιόδοξη και τρυφερή δραμεντί. Εκμυστηρεύονται στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη τα μυστικά του ταξιδιού αυτού ενώ αποκαλύπτουν ότι ο χαρακτήρας του τηλεπαρουσιαστή στηρίχτηκε στον Βλάσση Μπονάτσο.

-Το Documneto βρέθηκε στην παράσταση «Επισκεπτήριο» του Εθνικού που παίχτηκε σε ασθενείς της ψυχιατρικής πτέρυγας του Κωνσταντοπούλειου ιδρύματος– στα τρία χρόνια που τρέχει η δράση του Εθνικού Θεάτρου έχει δώσει 500 παραστάσεις σε νοσοκομεία και ιδρύματα για 2.500 ασθενείς- και η Στέλλα Χαραμή μίλησε με τους πρωταγωνιστές του έργου Ηλία Κουνέλα και Ιφιγένεια Γρίβα.

Με αφορμή την επέτειο των 20 χρόνων από το θάνατο (26 Δεκεμβρίου 1997) του πολυσχιδούς διανοητή Κορνήλιου Καστοριάδη, το Documento δημοσιεύει δύο κείμενα (του εκπαιδευτικού Νίκου Ξηρουδάκη και του δρος φιλοσοφίας και συγγραφέα Γιώργου Ν. Οικονόμου) αναφορικά με την επικαιρότητα και την αιρετικότητα της σκέψης του Καστοριάδη.

Πίτερ Μπρέγκελ ο πρεσβύτερος (1525-1569) είναι ένας σπουδαίος Φλαμανδός ζωγράφος του 16ου αιώνα, βαθιά εμποτισμένος με το πνεύμα του ανθρωπισμού που εκλύθηκε την περίοδο της Αναγέννησης. Τα ερείπια του κάστρου στο έργο του «Η Βηθλεέμ στη Φλάνδρα» συμβολίζουν έναν παγανιστικό κόσμο σε παρακμή που έρχεται σε αντιπαράθεση με ένα νέο κτίριο που κατασκευάζεται, σύμβολο μιας νέας θρησκείας και η εικαστικός Κατερίνα Μαγείρου μας εισάγει στα μυστικά του.

Γιορτές χωρίς γιαγιάδες δεν γίνονται. Η Ηλέκτρα Ζαργάνη κάνει crash test ανάμεσα σε δύο καταπληκτικές γυναίκες, μία παραδοσιακή γιαγιά από τη Λιβαδειά και μία γιαγιά νέας κοπής από την Αθήνα με τη δική της σελίδα στο Facebook και μας προσφέρει εικόνες και συνταγές με άρωμα παλιού καιρού.

Οι ανάπηροι καλλιτέχνες διεκδικούν το δικαίωμα στις σπουδές. Ο σκηνοθέτης Αντώνης Ρέλλας αναφέρει στο ρεπορτάζ της Ηλέκτρας Ζαργάνη για τις προσπάθειες της Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών να ανοίξει για πρώτη φορά διάλογο με το Εθνικό Θέατρο με σκοπό να αλλάξει ένα καθεστώς κατάλοιπο από την εποχή του Μεταξά.

Ο συνθέτης Πέτρος Βαγιόπουλος που έχει γράψει με τον Μανώλη Ρασούλη μερικά από τα ωραιότερα ελληνικά τραγούδια («Νιώσε με», «Το βαλς», «Ρώσικά μου μάτια», «Πότε Βούδας, πότε Κούδας») θυμάται στιγμιότυπα από τη συνεργασία του με τον ιδιαίτερο δημιουργό τον οποίο χαρακτηρίζει «φιλοσοφημένο αναζητητή της αλήθειας» ενώ πιστεύει πως «ό,τι έγραψε ο Μανώλης πρέπει να το ψάχνουμε. Η αλήθεια είναι ότι τον εκτίμησαν περισσότερο όταν πέθανε καθώς τον θεωρούσαν ιδιόμορφο τρελό.»

Δύο Έλληνες καλλιτέχνες μας μεταφέρουν στον πολιτισμό της Άπω Ανατολής. Οι αρχιτέκτονες Όλγα Σισμανίδου και Φώτης Σταματόπουλος ζουν τα τελευταία χρόνια στην Νότια Κίνα ( «Δεκατέσσερα εκατομμύρια εγγεγραμμένους κατοίκους έχει η πόλη Καντόνα στη Νότια Κίνα όπου ζούμε») και υπογραμμίζουν πως («θαυμάζουμε αυτό το λαό που κατάφερε σε λίγα χρόνια να κάνει τόσα πολλά και να έχει μια σύγχρονη, ποιοτική ζωή. Ενα μόνο δεν έχουν∙ τον ουρανό της Ελλάδας»).

Documento Newsletter