Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής διαμαρτύρεται έντονα για την αδιαφορία της κυβέρνησης προς τον κλάδο, ο οποίος πλήττεται σφοδρά λόγω της συνεχούς αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης.
Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση του το ΣΑΤΑ προαναγγέλλει κινητοποιήσεις καθώς δίνει διορία μέχρι το τέλος της εβδομάδας στην Κυβέρνηση να ανταποκριθεί στα αιτήματα στήριξης του Συνδικάτου, αλλιώς, «η επόμενη εβδομάδα θα είναι η απαρχή ενός αγώνα που θα σταματήσει μόνο, όταν εξασφαλιστεί η επαγγελματική μας επιβίωση».
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
«Σήμερα 14/06/2022, η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Αττική έφτασε τα 2,027 ευρώ/λίτρο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία ξεπερνά τις αντοχές των αυτοκινητιστών ταξί και σε συνδυασμό με το χαμηλό κόμιστρο καταστούν ζημιογόνα οποιαδήποτε διαδρομή πρέπει να εξυπηρετήσει το ταξί.
Από την αρχή του έτους κάθε ταξιτζής έχει καταβάλει περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση.
Ζητήσαμε από την κυβέρνηση να πάρει συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να διατηρηθεί ενεργή η δημόσια υπηρεσία μεταφοράς που παρέχει το ταξί, αλλά μέχρι τώρα δεν έγινε απολύτως τίποτα. Με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα, ακόμη κι αν η κυβέρνηση δώσει την αύξηση κομίστρου (μετά από 13 χρόνια) αυτή δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα, αφού η τιμή του πετρελαίου κίνησης και του φυσικού αερίου θα συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Η κυβέρνηση οφείλει μία απάντηση στον κλάδο των ταξί, για το αν προτίθεται να διορθώσει την κατάσταση, κι αν ναι με ποιο τρόπο.
Το ΣΑΤΑ ζητά συγκεκριμένα πράγματα που θεωρεί ότι είναι στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της κυβέρνησης:
α) Επαγγελματικό καύσιμο. Τα Ε.Δ.Χ. Ταξί (ειδικά τώρα εν μέσω ενεργειακής κρίσης) θα πρέπει να προμηθεύονται καύσιμα σε χαμηλότερη τιμή.
β) Αναπροσαρμογή κομίστρου. Έχουμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις στο Υπουργείο Μεταφορών, αλλά κάθε μέρα που περνάει η άνοδος τιμών των καυσίμων καθιστά αυτές τις προτάσεις εξαιρετικά δυσανάλογες με τις ανάγκες που δημιουργούνται.
Στο δια ταύτα: Η υπομονή που έχει κάνει ο κλάδος είναι ιώβεια και η πολυτέλεια του χρόνου δεν υπάρχει πλέον. Προσπαθήσαμε να πείσουμε με επιχειρήματα την κυβέρνηση για το σημείο που βρίσκεται το ταξί και τι πρέπει να γίνει για να καταστεί τουλάχιστον βιώσιμο.
Δυστυχώς δεν υπάρχει καμία εξέλιξη, κι αυτό μας αναγκάζει να προειδοποιήσουμε τους συναδέλφους ότι έχουμε μπροστά μας μία νέα πρόκληση, κι ένα νέο μεγάλο αγώνα. Αν μέχρι το τέλος της εβδομάδας δεν υπάρχει κάποια θετική εξέλιξη στα αιτήματά μας, τότε η επόμενη εβδομάδα θα είναι η απαρχή ενός αγώνα που θα σταματήσει μόνο, όταν εξασφαλιστεί η επαγγελματική μας επιβίωση».