Αίτημα στην Κομισιόν για αναστολή των αποζημιώσεων στις ακυρωμένες πτήσεις – Οι αντιδράσεις

Αίτημα στην Κομισιόν για αναστολή των αποζημιώσεων στις ακυρωμένες πτήσεις – Οι αντιδράσεις

Η πρόταση, η οποία θα κατατεθεί κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης των Ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών, στηρίζεται μεταξύ άλλων και από την Ελλάδα και αφορά την προσωρινή αναστολή της χορήγησης επιστροφών – αποζημιώσεων από τις αεροπορικές εταιρείες προς τους πελάτες, όσον αφορά πτήσεις που ακυρώθηκαν λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά του κορονοϊού.

Η εν λόγω πρόταση αποτελεί… έμπνευση της Γαλλίας, όπως αναφέρει το Euronews, με την Ελλάδα, την Κύπρο, την Τσεχία, τη Βουλγαρία, το Βέλγιο, την Ιρλανδία, τη Λετονία, τη Μάλτα, την Πολωνία, την Πορτογαλία και τις Κάτω Χώρες να τη στηρίζουν.

Το «μπλοκ» των δώδεκα χωρών ασκεί πιέσεις για την προσωρινή αναστολή του νόμου, ούτως ώστε να δοθεί «περίοδος χάριτος» προς τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες αποτελούν θύματα των περιοριστικών μέτρων που ελήφθησαν από τα κράτη μέλη της Ε.Ε για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Οι κανονισμοί της Ε.Ε αναφέρουν ότι οι επιβάτες δικαιούνται την επιστροφή των χρημάτων που έδωσαν για τα εισιτήρια σε περίπτωση ακύρωσης της προγραμματισμένης πτήσης. Σύμφωνα με το Euronews, αρκετοί επιβάτες που είδαν τις πτήσεις τους να ακυρώνονται ειδοποιήθηκαν για να λάβουν κουπόνια από τις αεροπορικές εταιρείες, ως ελάχιστη αποζημίωση, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις.

Σύμφωνα με την Επίτροπο Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Αντίνα Βάλεαν, το αίτημα των δώδεκα χωρών δεν αποτελεί την καλύτερη επιλογή για την ώρα: «Θεωρώ ότι οι εταιρείες θα πρέπει να επεξεργαστούν λύσεις, ώστε να κάνουν τα κουπόνια περισσότερο ελκυστικά, αλλά συνάμα να επιτρέπουν στους επιβάτες να ασκούν το νόμιμο δικαίωμά τους για λήψη αποζημίωσης».

Η Οργάνωση για τα Δικαιώματα των Καταναλωτών, σε ανακοίνωσή της, καθιστά σαφές ότι ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών δεν θα πρέπει να διασωθεί από τους ταξιδιώτες, ενώ

Από την πλευρά της, η ευρωπαϊκή οργάνωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών δήλωσε ότι οι ταξιδιώτες δεν πρέπει να είναι αυτοί που θα διασώσουν τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών.

Η γενική διευθύντρια της Οργάνωσης για τα Δικαιώματα των Καταναλωτών, Μονίκ Γκογιέν, αναφέρει ότι: «Το δικαίωμα των καταναλωτών για αποζημίωση είναι σημαντικότερο από ποτέ. Παράλληλα, έχουν καταγραφεί αρκετά παραδείγματα αεροπορικών εταιρειών και ταξιδιωτικών εταιρειών που υπονομεύουν τα δικαιώματα των καταναλωτών προσπαθώντας να ωθήσουν τους ανθρώπους να λάβουν τα κουπόνια. Χρειαζόμαστε λύσεις που προστατεύουν τόσο τον ταξιδιωτικό κλάδο όσο και τα δικαιώματα των καταναλωτών. Η απουσία τους σημαίνει πως η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον ταξιδιωτικό κλάδο θα μπορούσε να υποστεί μόνιμη ζημιά».

Documento Newsletter