Airbus και AirFrance σε δίκη για την τραγωδία της πτήσης AF447

Airbus και AirFrance σε δίκη για την τραγωδία της πτήσης AF447

Στελέχη των δύο εταιρειών θα πρέπει να υπερασπιστούν τον εαυτό τους στο δικαστήριο για τις αστοχίες που φέρονται να οδήγησαν στην πτώση το αεροπλάνο της πτήσης AF447, η οποία παρέσυρε στο θάνατο 228 ανθρώπους το 2009. 

Το εφετείο των Παρισίων απεφάνθη ότι οι εταιρείες πρέπει να δικαστούν για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, ενώ ακυρώνει την απόφαση της ανακριτικής αρχής το 2019 για απαλλαγή των δύο εταιρειών από ποινικές ευθύνες λόγω έλλειψης στοιχείων. Η απόφαση αυτή προέκυψε έπειτα από αίτημα του Γενικού Εισαγγελέα των Παρισίων στις 27 Ιανουαρίου 2021. 

«Είναι τεράστια ικανοποίηση που έχω επιτέλους την αίσθηση ότι εισακουστήκαμε από τα δικαστήρια», δήλωσε στο AFP ο Ντανιέλ Λαμί, ο πρόεδρος της Ένωσης Συγγενών Θυμάτων της πτήσης AF447. Μετά την απόφαση, οι δικηγόροι της Airbus ανακοίνωσαν αμέσως ότι θα ασκήσουν έφεση, κάνοντας λόγο για «αδικαιολόγητη απόφαση». Όσο για την Air France, αρνήθηκε ότι «διέπραξε ποινικό σφάλμα που αποτελεί την αιτία αυτού του τρομερού δυστυχήματος», όπως υποστήριξε ο δικηγόρος της.

Η μοιραία πτήση

Την 1η Ιουνίου 2009, το Airbus A330 της AirFrance εκτελούσε την πτήση 447 από το Ρίο ντε Τζανέιρο προς το Παρίσι. Τρεις ώρες και σαράντα πέντε λεπτά μετά την απογείωση, προσέκρουσε στον Ατλαντικό ωκεανό, σκοτώνοντας όλους τους επιβάτες του ακαριαία. Το δυστύχημα παραμένει το χειρότερο στην ιστορία της AirFrance.

Η τελική έκθεση του Γραφείου Έρευνας και Ανάλυσης Ασφαλείας της Πολιτικής Αεροπορίας (ΒΕΑ), το 2012, υποδεικνύει ως κύριες αιτίες του δυστυχήματος το σχηματισμό παγοκρυστάλλων στον μετρητή ταχύτητας και τις λανθασμένες αντιδράσεις του πιλότου μετά την αποσύνδεση του αυτόματου πιλότου. 

Τον Ιούλιο του 2019, το γραφείο του Εισαγγελέα ζήτησε να δικαστεί μόνο η AirFrance και απέρριψε την υπόθεση της Airbus. Ο εισαγγελέας θεώρησε ότι η αεροπορική εταιρεία «επέδειξε αμέλεια και απερισκεψία» με το να μην παρέχει στους πιλότους της επαρκείς πληροφορίες για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν σε τέτοιες περιπτώσεις. Αυτή η αμέλεια σίγουρα σχετίζεται με το δυστύχημα καθώς «οι πιλότοι ένιωσαν ισχυρό αίσθημα έκπληξης όταν αποσυνδέθηκε ο αυτόματος πιλότος και δεν μπορούσαν να έχουν την κατάλληλη αντίδραση», συμπλήρωσε ο εισαγγελέας. 

Τον Σεπτέμβριο του 2019, οι ανακριτές κατέληξαν σε απαλλακτική απόφαση, καθώς το «δυστύχημα ήταν ένας συνδυασμός στοιχείων που δεν συνέβησαν ποτέ, φωτίζοντας έτσι τους κινδύνους που δεν μπορούσαν να γίνουν αντιληπτοί πριν το δυστύχημα». Μετά από αυτή την εξέλιξη τόσο η Ένωση Συγγενών Θυμάτων της πτήσης AF447 όσο και το Εθνικό Συνδικάτο Πιλότων Γραμμής, απαίτησαν να πάνε σε δίκη όλοι οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση.

Η υπόθεση της πτήσης AF447 έγινε ορόσημο στις μεθόδους εκπαίδευσης  πιλότων αφού δείχνει τα όρια του αυτοματισμού του πιλοτηρίου, καθώς η πτώση προήλθε κυρίως από την αποτυχία των πιλότων να καταλάβουν τι συνέβαινε στο αεροσκάφος τους. 

Ετικέτες

Documento Newsletter