Λίγο πριν η φλόγα ξεκινήσει το ταξίδι της προς τη γαλλική πρωτεύουσα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες «Παρίσι 2024» πραγματοποιήθηκε, την Τρίτη, 16 Απριλίου, η τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας, στην Αρχαία Ολυμπία.
Οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν να ανάψει η ολυμπιακή φλόγα με τον παραδοσιακό τρόπο, από τις ακτίνες του ήλιου δηλαδή, όμως αυτό είναι το τελευταίο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει η ελληνική αποστολή.
Στις 13 Μαρτίου είχαν κυκλοφορήσει οι πρώτες εικόνες των ενδυμάτων που θα φορούν οι ιέρειες δια χειρός της καταξιωμένης Ελληνίδας σχεδιάστριας, Μαίρης Κατράντζου με τις εντυπώσεις να είναι μάλλον αποκαρδιωτικές.
Εμπνευσμένες από τα ιωνικού ρυθμού κιονόκρανα θύμιζαν περισσότερο στολές από… αποκριάτικο πάρτι παρά ενδυμασίες που παρέπεμπαν στην αρχαιοελληνική αισθητική. Ειδικά ο αντρικός χιτώνας θύμιζε κουστούμι της Sinetsitsa από ταινίες βιβλικού περιεχομένου.
Ίσως η σχεδιάστρια να είχε στο μυαλό της τουρίστες, Σάββατο μεσημέρι στο Μοναστηράκι αλλιώς πώς να δικαιολογηθεί τόσο κιτς. Γυναίκες σαν γκριζόμαυρες κολώνες να φορούν print και στάμπες προσπαθώντας επί ματαίω να μας πείσουν για το εμπνευσμένο της επιλογής.
Τί κι αν η κορυφαία μετζοσοπράνο Τζόις Ντι Ντονάτο ερμήνευσε τον Ολυμπιακό ύμνο το φιάσκο με τις κακόγουστες ενδυμασίες έμεινε να χαρακτηρίζει την τελετή που, εκτός όλων των άλλων, ταλαιπώρησε τους χιλιάδες επισκέπτες μιας και η Αστυνομία με τους διοργανωτές τους ανάγκασε να περπατήσουν επί δύο περίπου χιλιόμετρα περιμετρικά του σταδίου, στους πρόποδες του Κρόνιου Λόφου, πάνω σε ένα κακοτράχαλο σε πολλά σημεία στενό δρόμο για να φτάσουν στο Αρχαίο Στάδιο.
Για την ιστορία οι πτυχώσεις των υφασμάτων, που θυμίζουν αγάλματα, ενέπνευσαν σημαντικούς σχεδιαστές όπως τον Gianfranco Ferré και τον Christian Dior όμως εδώ η σύγκριση είναι ατυχής αφού τα εν λόγω σχέδια της Κατράντζου μόνο μίνιμαλ δεν τα αποκαλείς. Να αγνοούσε άραγε η σχεδιάστρια πώς οι ιέρειες φορούσαν λευκά χρώματα ως ένδειξη αγνότητας ντυμένες κατά τον αρχαϊκό τρόπο;
Σύμφωνα με το τελετουργικό, την Αφή την κάνει η Πρωθιέρεια στο χώρο του ναού της Ήρας (Ηραίον), που βρίσκεται απέναντι από το ναό του Δία, στο αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Εκεί η Πρωθιέρεια ζητά τη βοήθεια του θεού του ήλιου Απόλλωνα ώστε να ανάψει η δάδα απαγγέλλοντας την επίκληση. Από την Ελληνίδα καθηγήτρια χορού Κούλα Πράτσικα, που υπήρξε η πρώτη Πρωθιέρεια (1936) μέχρι τη συμπαθέστατη ηθοποιό Μαίρη Μηνά ένα στράπλες δρόμος.
Διαβάστε επίσης:
Έγκλημα Τέμπη: Προσφυγή συγγενών κατά της εισαγγελικής διάταξης που αθωώνει Τριαντόπουλο
Σκάνδαλο Ασημακοπούλου: Το ΥΠΕΣ παραδέχεται εγγράφως παρανομία – Η ανακοίνωση δικηγόρου αποδήμων
Μελέτη και Αυτιάς: Από το «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια» στο… «σεξ, ψέματα και βιντεοταινίες»