Ούτε στα «ψιλά» γράμματα των σημαντικότερων ΜΜΕ της Ιαπωνίας δεν πέρασε η «Κοινή Δήλωση Στρατηγικής Συνεργασίας» που υπέγραψαν τη Δευτέρα στο Τόκιο οι πρωθυπουργοί Ελλάδας, Κυριάκος Μητσοτάκης, και Ιαπωνίας, Φούμιο Κισίντα στο πλαίσιο αναβάθμισης των διμερών σχέσεων των δύο χωρών, διαψεύδοντας έτσι για ακόμη μια φορά την εικόνα του «διεθνούς εμβέλειας» πρωθυπουργού που περίπου μια τετραετία χτίζουν Μέγαρο Μαξίμου και «πετσωμένα» ΜΜΕ.
Ειδικότερα, στην ιαπωνική αγγλόφωνη ειδησεογραφική ιστοσελίδα Japan Times, η είδηση της Δήλωσης Στρατηγικής Συνεργασίας δε βρίσκει ούτε μία θέση στην πρώτη σελίδα, η οποία ασχολείται με τη μείωση της κατοχής μετοχών της αυτοκινητοβιομηχανίας Renault στη Nissan και την «αναδιάταξη» της «συμμαχίας» τους.
Παρόμοια η εικόνα και στη μεγάλης αναγνωσιμότητας ιαπωνική ιστοσελίδα, nippon.com/en. Στις πρώτες θέσεις της ιστοσελίδας δίνεται προτεραιότητα στον αριθμό νέων κρουσμάτων covid-19 και στην αύξηση των ξένων επισκεπτών στην Ιαπωνία που ξεπέρασαν τα 3,8 εκατομμύρια το 2022.
«Άφαντη» επίσης η επίσκεψη του ελληνα πρωθυπουργού στην Ιαπωνία ακόμη και από το ιαπωνικό κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Κyodo, όπου πρώτη θέση πήρε η είδηση της αναστολής λειτουργίας του πυρηνικού αντιδραστήρα στο σταθμό Τακαχάμα της περιφέρειας Φουκούι.
Μόνο στην ιστοσελίδα του κρατικού ραδιοφώνου NHK εμφανίζεται εντελώς επιγραμματικά η είδηση της επίσκεψης Μητσοτάκη στο Τόκιο.
Αντίθετα, στο ελληνικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων, ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ιαπωνία κατείχε περίοπτη θέση, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά τη διαφορά φάσης ανάμεσα σε Αθήνα και Τόκιο.