Άφαντοι οι ξένοι τουρίστες στη Γαλλία – Βασίζονται στον «εσωτερικό τουρισμό»

Άφαντοι οι ξένοι τουρίστες στη Γαλλία – Βασίζονται στον «εσωτερικό τουρισμό»

Χωρίς τους πολυάριθμους ξένους τουρίστες λόγω της επιδημίας της Covid-19, οι επαγγελματίες του τουρισμού στο Παρίσι στηρίζονται στον εσωτερικό τουρισμού προκειμένου να διασώσει την καλοκαιρινή περίοδο.

Στον Πύργο του Άιφελ, όπου το εστιατόριο Ιούλιος Βερν είναι ‘κλεισμένο’ για όλα τα βράδια του Ιουλίου, οι Γάλλοι αποτελούν σχεδόν το σύνολο των συνδαιτυμόνων, από 50% πριν από τη υγειονομική κρίση.

Το ίδιο παρατηρείται και για τα πλοιάρια Batobus και στα Bateaux Parisiens που διαπλέουν τον Σηκουάνα και που συνήθως ‘κατακλύζονται’ από ξένους τουρίστες.

«Οι Γάλλοι έρχονται σαφώς πρώτοι, με πολλές οικογένειες στις κρουαζιέρες το απόγευμα, καθώς τα παιδιά κάτω των 12 ετών δεν πληρώνουν φέτος το καλοκαίρι», διευκρινίζει εκπρόσωπος της Sodexo Sports et Lοisirs, που πραγματοποιεί αυτές τις δραστηριότητες. Οι Γάλλοι αντισταθμίζουν τους τουρίστες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Λατινική Αμερική, «δύο μεγάλες αγορές που απουσιάζουν φέτος».

Τα πλοιάρια επανήλθαν στην υπηρεσία την 1η Ιουλίου έπειτα από διακοπή τριών μηνών και με τον μισό αριθμό των επισκεπτών προκειμένου να τηρηθούν οι υγειονομικές προφυλάξεις. Από τις 13 Ιουλίου λειτουργούν 7 ημέρες την εβδομάδα, στον κανονικό τους ρυθμό, ενώ οι κρουαζιέρες μαζί με εστίαση περιλαμβανομένων των Bateaux Parisiens έχουν μόλις επανέλθει.

«Για τους Γάλλους, αυτό το καλοκαίρι θα είναι πραγματικά η ευκαιρία μιας ζωής να επωφεληθούν πλήρως από το Παρίσι και τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τις μπουτίκ, τα θεματικά πάρκα και τα άδεια από ξένους τουρίστες μουσεία του», λέει ο Βαγγέλης Παναγιώτης, πρόεδρος του γραφείου MKG Consulting.

Εκμεταλλευόμενοι τον καλό καιρό, οι Παριζιάνοι απολαμβάνουν επίσης τους πολλούς διευρυμένους υπαίθριους χώρους της πρωτεύουσας, όπως οι συνδαιτυμόνες του Bistrot d’ a cote Flaubert στο φιλήσυχο 17ο διαμέρισμα.

Τα μπαρ και στα εστιατόρια έχουν το δικαίωμα να επεκτείνουν τους υπαίθριους χώρους τους στα πεζοδρόμια και σε ορισμένες θέσεις στάθμευσης, μια ειδική άδεια που δόθηκε για το καλοκαίρι έπειτα από σχεδόν τρεις μήνες που παρέμειναν κλειστά λόγω της πανδημίας της Covid-19.

«Χωρίς τους υπαίθριους χώρους, θα είμαστε νεκροί. Είναι μια ανάσα», λέει ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, Στεφάν Μανιγκόλντ.

«Εξυπηρετούμε 36 τραπέζια στον υπαίθριο χώρο. Στο εσωτερικό, με την απόσταση, θα πέφταμε στα δέκα ή στα δεκαπέντε και δεν θα ανοίγαμε. Ο υπαίθριος χώρος μας επέτρεψε να βγάλουμε όλους τους υπαλλήλους μας από τη μερική ανεργία, ακόμη και να προσλάβουμε έναν βοηθό κουζίνας και έναν σερβιτόρο» δηλώνει με ανακούφιση ο Μαριγκόλντ.

Επικεφαλής τεσσάρων καταστημάτων εκ των οποίων το Maison Rostang, με δύο αστέρια στον οδηγό Michelin, ο εστιάτορας αυτός έγινε γνωστός τον Μάιο επειδή κέρδισε μια δικαστική νίκη εναντίον της Axa, αναγκάζοντας την ασφαλιστική εταιρία να καταβάλει αποζημιώσεις για τις απώλειες εκμετάλλευσης εκατοντάδων επιχειρήσεων.

Αντίθετα με αυτόν τον εστιάτορα, για πολλά ξενοδοχεία η κατάσταση είναι ζοφερή, με μια πληρότητα 18% τον Ιούνιο και 30% τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουλίου: «Δεν έχει ξανασυμβεί», σύμφωνα με τον Βαγγέλη Παναγιώτη.

Από την πλευρά της η Ντίσνεϊλαντ του Παρισιού άνοιξε τις πύλες της μόλις στα μέσα Ιουλίου, έπειτα από τέσσερις μήνες, με ενισχυμένα μέτρα υγιεινής και μειωμένη ικανότητα υποδοχής. Ο πρώτος ιδιωτικός τουριστικός προορισμός στην Ευρώπη δεν προσελκύει τόσους τουρίστες όπως συνήθως προς την πρωτεύουσα.

Μπορεί η Γαλλία να είναι ο πρώτος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως με 90 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, όμως ο δυναμισμός του τομέα συνδέεται πολύ στενά με μια τοπική πελατεία. Πέρυσι, οι Γάλλοι δαπάνησαν 110 δισ. ευρώ, σχεδόν τα διπλάσια σε σχέση από τους ξένους επισκέπτες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Documento Newsletter