ΑΕΚ: Τέλος εποχής για «τίγρη», ρίσκο με «Σούπερ Μάριο»

ΑΕΚ: Τέλος εποχής για «τίγρη», ρίσκο με «Σούπερ Μάριο»

Σε αχαρτογράφητα για τον ίδιο νερά θα κληθεί να πλεύσει ο νέος ιδιοκτήτης της ΑΕΚ Μάριος Ηλιόπουλος που στα πρώτα βήματα θα έχει δίπλα του το πρώην αφεντικό της Ενωσης

Από τα χέρια του «τίγρη» που την έβαλε σε τροχιά απογείωσης με την κατασκευή της «Αγια-Σοφιάς» στα χέρια του «Σούπερ Μάριο». Η εποχή του Δημήτρη Μελισσανίδη στην ΑΕΚ τελείωσε και η επόμενη μέρα βρίσκει στο τιμόνι της τον κορυφαίο Ελληνα εφοπλιστή στον χώρο της ακτοπλοΐας Μάριο Ηλιόπουλο. Το deal λέγεται πως έφτασε τα 90 εκατ. ευρώ, ποσό που ακούγεται λογικό, αν αναλογιστούμε ότι την τελευταία διετία τα ετήσια έσοδα του «δικεφάλου» με τη λειτουργία της OPAP Arena ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ.

Ο Δ. Μελισσανίδης ήταν εγγύηση για την ΑΕΚ και την επανέφερε από την παρακμή στη βιτρίνα του ελληνικού ποδοσφαίρου, αφήνοντας κληρονομιά στον σύλλογο το νέο γήπεδο και το προπονητικό κέντρο στα Σπάτα. «Η ΑΕΚ δεν θα ήταν αυτή που είναι σήμερα αν δεν την είχε αναλάβει πριν από έντεκα χρόνια ο κ. Μελισσανίδης» σχολίασε εύστοχα ο επόμενος πρόεδρος της ΕΠΟ Μάκης Γκαγκάτσης μιλώντας για την αποχώρηση του 73χρονου μεγαλοεπιχειρηματία που θα μείνει στην ιστορία της Ενωσης ως ο πρόεδρος των προέδρων.

Οι πρώτες διαρροές

Η είδηση για το τέλος εποχής του Δ. Μελισσανίδη στην ΑΕΚ δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Από την περσινή περίοδο υπήρξε διαρροή ότι αν «βρεθεί ο κατάλληλος χρηματοδότης, ο “τίγρης” θα δώσει τις μετοχές του», όπως και έγινε. «Είχα κι άλλες προτάσεις αλλά με τον Μάριο νιώθω σιγουριά» δήλωσε στις 10 Ιουνίου ο Μελισσανίδης παραδίδοντας τα κλειδιά της ΑΕΚ στον Μ. Ηλιόπουλο, ο οποίος είναι ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ακτοπλοϊκής εταιρείας Seajets. Η εταιρεία του θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στο είδος της, αν όχι η μεγαλύτερη, σε ολόκληρο τον κόσμο, με έναν τεράστιο στόλο. Η Seajets πραγματοποιεί 400 συνδέσεις μεταξύ λιμανιών του Αιγαίου και εξυπηρετεί 26 νησιά, με στόλο που μπορεί να μεταφέρει 1.450 οχήματα και 8.500 επιβάτες.

Ο νέος ιδιοκτήτης της ΑΕΚ δεν έχει το οικονομικό μέγεθος του προκατόχου του και κυρίως δεν γνωρίζει το αντικείμενο. Ωστόσο, σε πρώτη φάση θα έχει την προστασία ενός… καθηγητή πανεπιστημίου σε ποδοσφαιρικά θέματα, του Δ. Μελισσανίδη, ο οποίος τόνισε ότι «θα είμαι δίπλα στον Μάριο μέχρι να βρει τον βηματισμό του». Ο νέος ιδιοκτήτης της Ενωσης άφησε στην άκρη τα μεγάλα λόγια, προφανώς γιατί προχωράει σε αχαρτογράφητα πεδία για τον ίδιο, και μεταξύ άλλων δήλωσε: «Δεν με ενδιαφέρει η καρέκλα, με ενδιαφέρει να είμαι αρχιστράτηγος στη μάχη στο δύσκολο πεδίο του ποδοσφαίρου». Από τη μία θα έχει σύμβουλό του τον «τίγρη» και από την άλλη θα… παίξει μπάλα στα μεταγραφικά στηριζόμενος στις εισηγήσεις του Ματίας Αλμέιδα που δημιούργησε μια άκρως ανταγωνιστική και επιτυχημένη ομάδα.

Εκρηκτικός χαρακτήρας

Ο Μ. Ηλιόπουλος είναι μεγαλωμένος στο Ψυχικό, απόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών, ήταν οδηγός σε αγώνες ταχύτητας και στη «ζούγκλα» της Σούπερ Λίγκας θα έχει για μεγάλο του αντίπαλο τον κουμπάρο του Βαγγέλη Μαρινάκη με τον οποίο σπούδασαν την ίδια εποχή στο Λονδίνο. Στον βωμό της ΣΛ1 έχουν χαλάσει πάντως οι καλύτερες φιλίες.

Ο «Σούπερ Μάριο» είναι φύσει εκρηκτικός χαρακτήρας, όπως φάνηκε στην έντονη δημόσια αντιπαράθεση που είχε το καλοκαίρι του ’22 με την Τράπεζα Πειραιώς στην προσπάθειά του να αποκτήσει –χωρίς επιτυχία– τον όμιλο της Attica Group. Στο βιογραφικό του έχει καταγραφεί και μια πολυετής ασφαλιστική περιπέτεια που ξεκίνησε το 2011 και τελείωσε με κρότο το 2019. Ο Ελληνας εφοπλιστής αξίωνε από την ασφαλιστική Talbot Underwriting αποζημίωση 77 εκατ. ευρώ για τη φωτιά που ξέσπασε στο πετρελαιοφόρο πλοίο «Brillante Virtuoso». Ωστόσο, ο δικαστής Νάιτζελ Τίαρ έκρινε ότι ο Ηλιόπουλος είχε οργανώσει σχέδιο επίθεσης αντρών που παρίσταναν τους πειρατές στο πλοίο, προκειμένου να εισπράξει αποζημίωση, όπως ανέφερε σε σχετικό δημοσίευμά του το Bloomberg τον Οκτώβριο του 2019.

 

 

Documento Newsletter