Με ερώτησή τους προς τους υπουργούς Τουρισμού και Ανάπτυξης @ Επενδύσεων 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλουν πως μέσα από άρθρο της ΠΝΠ της 13ης Απριλίου 2020 δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης στην εταιρεία Marketing Greece μέρους ή του συνόλου του ΕΟΤ κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, οι οποίες όμως, παραμένουν ως δικλείδες ασφαλείας, επιλεκτικά, μόνον για τους υπόλοιπους.
Οι βουλευτές επισημαίνουν πως η κατάσταση έκτακτης ανάγκης δεν μπορεί να λειτουργεί σαν άλλοθι για απευθείας αναθέσεις, και καταστρατηγείται κάθε έννοια διαφανούς διαδικασίας, ίσης μεταχείρισης των επιχειρήσεων και πλήττεται κατ’ αυτόν τον τρόπο κάθε έννοια υγιούς ανταγωνισμού.
Ας σημειωθεί πως πρόεδρος της Marketing Greece είναι ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος και διευθύνουσα σύμβουλος η Ιωάννα Δρέττα (πρώην διευθύντρια του γραφείου της Όλγας Κεφαλογιάννη).
Όπως αναφέρεται δημοσιογραφικά η Ιωάννα Δρέττα έχει καταφέρει να έχει εκτός των άλλων και κοινές εταιρείες με την Περιφέρεια Αττικής.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζημειώνουν στην ερώτησή τους πως με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα ιδιωτικό μονοπώλιο και ερωτούν μεταξύ των άλλων:
1) Ποια ανάγκη εξυπηρετείται με τον προσδιορισμό της Marketing Greece, ως δυνητικού αποκλειστικού αντισυμβαλλομένου (…)
Με ποια κριτήρια εξαιρέθηκε η Marketing Greece από το νόμο 4412/2016 περί δημοσίων συβάσεων ενώ όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διαφήμισης και προβολής συνεχίζουν να υπόκεινται στους περιορισμούς του εν λόγω νόμου;
2) Ποιά θα είναι τα προγράμματα που θα αναθέσει ο ΕΟΤ στην Marketing Greece, τα οποία δεν μπορεί να υλοποιήσει ο ίδιος καθώς διαθέτει επαρκές και κατάλληλο προσωπικό;
3) Με ποιο Μητρώο Προμηθευτών θα προβούν στην απόδοση του εκάστοτε χρηματικού αντιτίμου της σύμβασης; Ποιές δικλείδες ασφαλείας έχουν προβλέψει στα ζητήματα απιστίας που εγείρονται εν προκειμένω;
4) Με την εν λόγω ρύθμιση θεωρούν ότι καλλιεργούν τον δίκαιο, αγνό και ανόθευτο ανταγωνισμό με όρους ελεύθερης αγοράς όπως διατείνονται;
Ερώτηση 41 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη Marketing Greece
Ερώτηση κατέθεσαν 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία της τομεάρχη Τουρισμού Κ. Νοτοπούλου προς τους υπουργούς Τουρισμού και Ανάπτυξης @ Επενδύσεων με θέμα την «Καταστρατήγηση των όρων διαφάνειας, της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης με όρους υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων με την απευθείας ανάθεση στην Marketing Greece A.E.»
Με δεδομένα ότι:
-ουσιαστικά μέσω του άρθρου 69 της από 13-04-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης στη Marketing Greece, μέρους ή του συνόλου του έργου του ΕΟΤ και μάλιστα κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, οι οποίες όμως, παραμένουν ως δικλείδες ασφαλείας, επιλεκτικά, μόνον για τους υπόλοιπους.
-η κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η νομοθέτηση διά Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου δε μπορεί να είναι το άλλοθι για την Κυβέρνηση της τακτικής των απευθείας αναθέσεων, για τη σκοπιμότητα και τη νομιμότητα των οποίων δεν δίνονται επαρκείς εξηγήσεις.
-με την ως άνω περιγραφείσα ενέργεια της Κυβέρνησης καταστρατηγείται κάθε έννοια διαφανούς διαδικασίας, ίσης μεταχείρισης των επιχειρήσεων και πλήττεται κατ’ αυτόν τον τρόπο κάθε έννοια υγιούς ανταγωνισμού.
-η Κυβέρνηση του «δίκαιου, αγνού και ανόθευτου ανταγωνισμού» επιλέγει να διαμορφώσει στην πράξη ένα ιδιωτικό μονοπώλιο με όρους άνισης μεταχείρισης και αδιαφανών διαδικασιών.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Ποια ανάγκη εξυπηρετείται με τον προσδιορισμό της Marketing Greece, ως δυνητικού αποκλειστικού αντισυμβαλλομένου, χωρίς τους περιορισμούς του Ν. 4412/2016, για συμβάσεις που αφορούν στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και μάλιστα, ανεξαρτήτως ύψους ποσού οικονομικού ανταλλάγματος, τη στιγμή, μάλιστα, που υφίσταται διαφανής και γρήγορη διαδικασία με έλεγχο από την ΕΑΔΗΣΥ για απρόβλεπτα, εξωγενή γεγονότα; Με ποια κριτήρια εξαιρέθηκε η Marketing Greece από το νόμο 4412/2016 περί δημοσίων συβάσεων ενώ όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διαφήμισης και προβολής συνεχίζουν να υπόκεινται στους περιορισμούς του εν λόγω νόμου; Γιατί προσπερνούν την ήδη δομημένη διαδικασία της ενσωματωμένης Οδηγίας όπως αποτυπώνεται στο άρθρο 32 του Ν.4412/2016 και παρακάμπτουν κάθε διαφανή διαδικασία αποκλειστικά για την Marketing Greece ;
2) Ποιά θα είναι τα προγράμματα που θα αναθέσει ο ΕΟΤ στην Marketing Greece, τα οποία δεν μπορεί να υλοποιήσει ο ίδιος καθώς διαθέτει επαρκές και κατάλληλο προσωπικό; Γιατί η εμπειρία των στελεχών του Οργανισμού παραγνωρίζεται τη στιγμή, που ο ΕΟΤ είναι ο μόνος φορέας της Χώρας, που έχει καταρτίσει και εφαρμόσει συστήματα διαχείρισης κρίσης στο παρελθόν, και μάλιστα με τη μικρότερη δυνατή δαπάνη και τη μέγιστη επιτυχία;
3) Με ποιο Μητρώο Προμηθευτών θα προβούν στην απόδοση του εκάστοτε χρηματικού αντιτίμου της σύμβασης; Ποιές δικλείδες ασφαλείας έχουν προβλέψει στα ζητήματα απιστίας που εγείρονται εν προκειμένω;
4) Με την εν λόγω ρύθμιση θεωρούν ότι καλλιεργούν τον δίκαιο, αγνό και ανόθευτο ανταγωνισμό με όρους ελεύθερης αγοράς όπως διατείνονται;