97α Βραβεία Όσκαρ: Στάχτες, αποκαΐδια και χρυσά αγαλματίδια

97α Βραβεία Όσκαρ: Στάχτες, αποκαΐδια και χρυσά αγαλματίδια
Οι συντελεστές του «Emilia Perez» στην πρεμιέρα της ταινίας 

Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα 97α Όσκαρ και, παρότι δεν υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί, το «Emilia Perez» έχει το προβάδισμα.

Αφού εξέφρασαν τη θλίψη –μαζί με την αλληλεγγύη τους– για όσα έζησαν τις τελευταίες μέρες οι κάτοικοι του Λος Αντζελες, οι παρουσιαστές της τελετής, οι ηθοποιοί Ρέιτσελ Σένοτ και Μπόουεν Γιανγκ, ανακοίνωσαν τις προτιμήσεις των μελών της Ακαδημίας. Τα πράγματα πήγαν πάνω κάτω όπως τα περιμέναμε. Τα «Emilia Perez», «Wicked» (το πρίκουελ του «Μάγου του Οζ» είναι η εκπροσώπηση του παραδοσιακού Χόλιγουντ) και «The brutalist» συγκέντρωσαν τις περισσότερες υποψηφιότητες, 13 το πρώτο κι από δέκα τα άλλα δύο, όμως αισθάνονται πολύ κοντά την ανάσα των «Substance, το ελιξίριο της ζωής», «A complete unknown», «Κονκλάβιο» και «Anora».

Οι παραπάνω ταινίες μαζί με τα «Dune 2», «Nickel boys» και «I’m still here» αποτελούν τη δεκάδα των υποψηφίων για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Οι πέντε δημιουργοί που θα παλέψουν για το βραβείο του κορυφαίου σκηνοθέτη είναι ο κάτοχος του φετινού Χρυσού Φοίνικα Σον Μπέικερ («Anora»), ο Ζακ Οντιάρ («Emilia Perez»), ο Μπρέιντι Κορμπέ («The brutalist»), ενώ την έκπληξη έκαναν οι Τζέιμς Μάνγκολντ («A complete unknown») και Κοραλί Φαρζά («The substance») που μπήκαν στην πεντάδα αντί των Βιλνέβ, Σάλες και Μπέργκερ. Ο τελευταίος μάλιστα, που μας έδωσε πρόπερσι το θαυμάσιο «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο», ήταν σίγουρος για την πεντάδα με το «Κονκλάβιο» αλλά έμεινε εκτός.

Η Ντέμι Μουρ μετά τη Χρυσή Σφαίρα διεκδικεί και το oσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο «The substance»

Φαβορί και αουτσάιντερ

Στις ερμηνείες είχαμε επίσης κάποιες μικροεκπλήξεις. Οπως για παράδειγμα την επιλογή της θαυμάσιας Μόνικα Μπαρμπάρο για τον ρόλο της ως Τζόαν Μπαέζ στο «A complete unknown» στην κατηγορία του Β΄ γυναικείου ρόλου. Εδώ πάντως παραμένει φαβορί η Ζόι Σαλντάνια για το «Emilia Perez», αλλά κανείς δεν μπορεί να ξεγράψει τις Αριάνα Γκράντε («Wicked»), Φελίσιτι Τζόουνς («The brutalist») και ειδικά την Ιζαμπέλα Ροσελίνι του «Κονκλάβιου» που αποδίδει εξαίσια τη γυναικεία δύναμη και ενσυναίσθηση στο ανδροκρατούμενο Βατικανό.

Στην κατηγορία Α΄ ρόλου επιβεβαιώθηκαν τα προγνωστικά που θέλουν την Ντέμι Μουρ μετά τη Χρυσή Σφαίρα να διεκδικεί και το Όσκαρ, αλλά εδώ είναι σαφώς πιο δύσκολα, καθώς η Φερνάντα Τόρες με το «I’m still here» του Βραζιλιάνου Βάλτερ Σάλες πλάθει μια δραματική ερμηνεία υψηλών επιδόσεων. Και φυσικά κανείς δεν μπορεί να ξεγράψει την εκπληκτική Μάικι Μάντισον, την αυθεντική ψυχή της «Anora». Δύσκολα οι Σίνθια Ερίβο («Wicked») και Κάρλα Σοφία Γκασκόν («Emilia Perez») θα αμφισβητήσουν την πρωτοκαθεδρία των υπολοίπων. Εκπληξη προκάλεσε η απουσία της Αντζελίνα Τζολί για το «Maria» αλλά και της Νικόλ Κίντμαν («Babygirl») ενώ στους άντρες η πιο αισθητή απουσία είναι εκείνη του Ντάνιελ Κρεγκ που στο «Queer» τσαλάκωσε τη μάτσο εικόνα του Τζέιμς Μποντ, αλλά ως αυτοκαταστροφικός Ουίλιαμ Μπάροουζ δεν φαίνεται να έπεισε ιδιαίτερα τα μέλη της Ακαδημίας.

Στους άντρες ο Εϊντριεν Μπρόντι («The brutalist») στον ρόλο του επιζήσαντα του Ολοκαυτώματος Ούγγρου αρχιτέκτονα που αναζητά στις ΗΠΑ των αρχών των 50s το δικαίωμά του στο «Αμερικανικό όνειρο» είναι έτοιμος για το δεύτερο Όσκαρ του μετά τον «Πιανίστα», αλλά ο Τιμοτέ Σαλαμέ με το buzz που έχει ως Ντίλαν στο «A complete unknown» μπορεί να κάνει την ανατροπή. Οι άλλοι τρεις διεκδικητές είναι οι Κόλμαν Ντομίνγκο («Sing sing»), Ρέιφ Φάινς («Κονκλάβιο») και ο Σεμπάστιαν Σταν, που στο «The apprentice» υποδύεται με σπάνια ακρίβεια τον νεαρό Ντόναλντ Τραμπ. Στους δεύτερους ρόλους ο… δυνατός Τζέρεμι Στρονγκ στο «The apprentice» παλεύει κόντρα στον τηλεοπτικό αδελφό του (βλέπε «Succession») Κίραν Κάλκιν («A real pain»), αλλά κανείς από τους δύο δεν νιώθει άνετα έχοντας απέναντί του το… θηρίο Εντουαρντ Νόρτον («A complete unknown»), τον Γκάι Πιρς του «The brutalist» και κυρίως τον απολαυστικό Γιούρα Μπόρισοφ, που στο «Anora» δίνει μια ανεπανάληπτη ερμηνεία.

Ο Εϊντριεν Μπρόντι είναι έτοιμος για το δεύτερο Οσκαρ του μετά τον «Πιανίστα»

Εκπλήξεις και μάχες

Από τα αξιοσημείωτα των φετινών υποψηφιοτήτων είναι η διπλή παρουσία του αριστουργηματικού animation «Flow, η γάτα που δεν φοβόταν το νερό» στην κατηγορία του διεθνούς φιλμ (Λιθουανία) και φυσικά στην πεντάδα των animation. Στα πρωτότυπα σενάρια γερή μάχη θα γίνει μεταξύ των «Anora», «The brutalist» και «A real pain», ενώ στις διασκευές ο Οντιάρ έχει τον πρώτο λόγο με το «Emilia Perez», αλλά δεν μπορεί κανείς να υποτιμήσει τα «Nickel boys», «Sing sing», «Κονκλάβιο» και φυσικά το «A complete unknown» που προέρχεται από το γραμμένο στα 2015 βιβλίο του Ελάιζα Γουόλντ «Dylan goes electric».

Θα είναι λοιπόν το «Emilia Perez» η ταινία που θα κερδίσει τα περισσότερα Όσκαρ φέτος; Λογικά ναι, αν και οι αντίπαλοί του μόνο ευκαταφρόνητοι δεν είναι. Ειδικά ο Μπρέιντι Κορμπέ, ο δημιουργός του «The brutalist», εκτός από ξεχωριστή περίπτωση καλλιτέχνη (ήταν ο ένας εκ των δύο psycho δολοφόνων στα «Παράξενα παιχνίδια» του Μίκαελ Χάνεκε), δείχνει ικανός και για την ανατροπή. Υπομονή μέχρι τις 2 Μαρτίου.

INF0
Η 97η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ θα γίνει στις 2 Μαρτίου, με παρουσιαστή τον Κόναν Ο’ Μπράιεν

Ετικέτες

Documento Newsletter