9 στους 10 τουρίστες δηλώνουν πολύ ευχαριστημένοι από την επίσκεψή τους στην Ελλάδα!

9 στους 10 τουρίστες δηλώνουν πολύ ευχαριστημένοι από την επίσκεψή τους στην Ελλάδα!

Εξαιρετική είναι η βαθμολογία της Ελλάδας από τους τουρίστες που την επισκέφθηκαν, αφού 9 στους 10 δηλώνουν πως η επίσκεψή τους στην Ελλάδα ήταν από πολύ καλή ως άριστη.

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας, είναι στόχος έτοιμος να κατακτηθεί. Αυτό προκύπτει από τα ευρήματα της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας ικανοποίησης τουριστών που πραγματοποίησε η εταιρεία QED Market Research για λογαριασμό του ΕΟΤ σχετικά με το φθινοπωρινό τουρισμό, σε 13 Πύλες Εισόδου.

Ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα, καθώς 9 στους 10 τουρίστες αξιολογούν την εμπειρία τους από πολύ καλή έως άριστη, ενώ ο καλός καιρός, οι χαμηλότερες τιμές σε σχέση με ανταγωνιστικούς προορισμούς και ο λιγότερος κόσμος, είναι οι κύριοι παράγοντες που τους οδήγησαν να επιλέξουν την Ελλάδα ως φθινοπωρινό προορισμό.

Η έρευνα υλοποιήθηκε μεταξύ 12-24 Οκτωβρίου 2016, σε δείγμα 2.179 απερχόμενων τουριστών, με προσωπικές συνεντεύξεις, σε 10 αεροδρόμια: Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Καλαμάτας, Μυτιλήνης, Κέρκυρας, Ηρακλείου, Χανίων, Σαντορίνης και τρεις συνοριακούς σταθμούς: Ευζώνων, Κήπων και Προμαχώνα. Οι συμμετέχοντες ήταν άντρες και γυναίκες, σε αναλογία 52/48, ηλικίας 20-60 ετών. Το ερωτηματολόγιο ήταν διαθέσιμο σε πέντε γλώσσες: αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, γαλλικά και ρωσικά.

Από τα συμπεράσματα της Έρευνας, προκύπτει :

Ικανοποίηση

• 9 στους 10 τουρίστες αξιολογούν την εμπειρία τους από τη χώρα πολύ καλή έως ‘άριστη . Αποκλειστικά με άριστα τη βαθμολογούν οι 4 στους 10, είτε αεροπορικών πτήσεων (36%) είτε οδικής μετακίνησης (35%)

• Το 36% των αεροπορικών και το 31% των οδικών τουριστών, δηλώνει ότι η χώρα ξεπέρασε τις προσδοκίες που είχαν

• 6 στους 10 συνολικά δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να συστήσουν τη χώρα ως προορισμό

• Πάνω από τους μισούς (54% των αεροπορικών και 56% των οδικών τουριστών) δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να ξαναέρθουν στη χώρα

• 7 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες και 5 στους 10 οδικούς δηλώνουν ότι θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους από τη χώρα

Διαμονή

• Ο μέσος όρος διαμονής για τους αεροπορικούς τουρίστες ήταν 8.2 ημέρες ενώ των οδικών τουριστών λιγότερο από 3 ημέρες (με ένα σημαντικό ποσοστό 47% να δηλώνει ότι έρχεται αυθημερόν πχ. για φαγητό/ ψώνια κλπ.).

• 5 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες δήλωσαν ότι προτίμησαν καταλύματα 4 αστέρων και άνω, ενώ το οδικό κοινό προτιμά οικονομικότερα καταλύματα.

Λόγοι επιλογής της Ελλάδας:

Ο ήπιος καιρός, οι καλύτερες τιμές και ο λιγότερος κόσμος αποτελούν τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας για φθινοπωρινό προορισμό, έναντι άλλων προορισμών που θεωρούνται ανταγωνιστικοί.

• 6 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες, αναφέρουν το δίπτυχο ήλιος/ θάλασσα και η ελληνική γαστρονομία ως βασικό πόλο έλξης στη χώρα

• 5 στους 10 τουρίστες αναφέρουν τη φιλοξενία, τη φυσική ομορφιά της χώρας και την αίσθηση χαλάρωσης που αποπνέει

• 5 στους 10 οδικούς τουρίστες αναφέρουν τις αγορές και το φαγητό

• 9 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες και 6 στους 10 οδικούς , επισκέφτηκαν την Ελλάδα τον Οκτώβριο καθαρά για λόγους αναψυχής

• 1 στους 4 οδικούς τουρίστες δήλωσε ότι επισκέφθηκε τη χώρα για επαγγελματικούς λόγους

Ελλάδα και Ανταγωνισμός

Τέσσερις (4) στους 10 αεροπορικούς τουρίστες δήλωσαν ότι είχαν σκεφθεί, εναλλακτικά της Ελλάδας, την Ισπανία ως προορισμό διακοπών, ωστόσο ο καιρός και οι καλύτερες τιμές αποτέλεσαν τα βασικά κίνητρα για να προτιμήσουν τη χώρα.

Η σημασία του last minute campaign

Σημαντικό ποσοστό (37%) των αεροπορικών τουριστών άρχισε να ψάχνει για φθινοπωρινό προορισμό διακοπών, περίπου ένα μήνα πριν ταξιδέψει. Στον οδικό τουρισμό είναι ακόμα πιο σύντομο το διάστημα αναζήτησης προορισμού, αφού 8 στους 10 απαντούν ότι άρχισαν να ψάχνουν τον τελευταίο μήνα.

Περιθώρια βελτίωσης

Το πολιτιστικό υπόβαθρο ως λόγος επιλογής της Ελλάδας, αξιολογείται επίσης πολύ θετικά. Ωστόσο εκτιμάται ότι υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης του ποσοστού των ατόμων που έρχονται σε επαφή με μουσεία/αρχαιολογικούς χώρους.

Σημεία που χρήζουν βελτίωσης αφορούν τις υποστηρικτικές δομές του τουριστικού προϊόντος, όπως πχ. υποδομές, οδικό δίκτυο, καθαριότητα.

Documento Newsletter