Δεν είναι η μεγαλύτερη σε έκταση διεθνής έκθεση αυτοκινήτου στην Ευρώπη, αφού σε Φρανκφούρτη και Παρίσι οι εκθέτες έχουν περισσότερα τετραγωνικά μέτρα στη διάθεσή τους, είναι όμως εξαιρετικά σημαντική – ίσως η σημαντικότερη αν σκεφτεί κανείς ότι διοργανώνεται κάθε χρόνο και όχι κάθε δύο, όπως οι «ανταγωνιστές» της.
Το πλήθος των εκθεμάτων χαρακτηριστικό, με τα πάσης φύσεως SUV να έχουν για ακόμα μια φορά την τιμητική τους. Ξεκινάμε με το δημοφιλέστατο Nissan Qashqai που ανανεώθηκε δεόντως σχεδιαστικά και αναβαθμίστηκε ποικιλοτρόπως τεχνολογικά ούτως ώστε να αποτελεί μια ακόμα πιο ποιοτική εναλλακτική λύση έναντι των ακριβότερων πολυτελών SUV και συνεχίζουμε με μια εντελώς νέα παρουσία, το Mitsubishi Eclipse Cross Coupé που θα επιχειρήσει να αναβαθμίσει την εικόνα της εταιρίας στο χώρο αυτόν. To Εclipse έχει μήκος 4,4 μέτρα, θα προσφέρεται σε τετρακίνητες και προσθιοκίνητες εκδόσεις με βενζινοκινητήρα 1,5 και ντίζελ 2,2 λίτρων και δεν θα αντικαταστήσει, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, το υπάρχον ASX.
Εντυπωσιακό παρών δίνει στην έκθεση το PSA με «τζιποειδή» όπως το πολυτελές DS 7 CROSSBACK που θα επιχειρήσει να προσφέρει τους χώρους του Audi Q5, σε τιμή Q3 και θα διατίθεται με βενζινοκινητήρες 130 έως 230 ίππων, ντίζελ 130 έως 180 ίππων, ενώ θα υπάρχει και υβριδική έκδοση. Παραμένοντας στην PSA, συναντάμε το Citroen C-Aircross Concept που είναι μεν πρωτότυπο, δίνει όμως το στίγμα ενός μικρού SUV, βασισμένου στο νέο C3 και που αν κινηθεί στη λογική που βλέπουμε σε μοντέλα όπως το Crossland X της Opel (αντικατάσταση των «κλασικών» πολυμορφικών με SUV), θα αντικαταστήσει το υπάρχον C3 Picasso.
Με πρωτότυπο που προϊδεάζει για μοντέλο παραγωγής που θα δούμε σύντομα ήρθε στη Γενεύη και η SsangYong. Πρόκειται για το μήκους 4,63 μ. επταθέσιο XAV-L, που εκτός των άλλων high-tech συστημάτων διαθέτει αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, αλλά και αερόσακο για την προστασία των πεζών.
Ιδιαίτερης σημασίας η πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου Volvo XC60, ενός μοντέλου που έχει ιδιαίτερη σημασία για τη σουηδική εταιρία, καθώς αντιπροσωπεύει το 30% των πωλήσεών της. Πρόκειται για το μικρό αδελφό του XC90 που καλείται να αντιμετωπίσει αντιπάλους όπως οι BMW X4 και το επίσης ολοκαίνουριο Range Rover Velar. Η κορυφαία έκδοση του νέου XC60 θα είναι υβριδική (plug-in hybrid) T8 Twin Engine με ισχύ 407 ίππων και επιτάχυνση 0-100 Km/h σε μόλις 5,3 δεύτερα. Η βασική έκδοση θα διαθέτει πετρελαιοκινητήρα D4, 190 ίππων.
Περνώντας τώρα στο χώρο των «συμβατικών» επιβατικών αυτοκινήτων που έκαναν την εμφάνισή τους στη Γενεύη, βλέπουμε το ολοκαίνουριο μικρό Kia Pikanto, το ανανεωμένο Skoda Citigo, τα νέα «σουπερμίνι» Ford Fiesta και Suzuki Swift, ενώ ανεβαίνοντας κατηγορία συναντάμε το «γρήγορο» Honda Civic Type R, τοVolkswagen Arteon που έρχεται να αντικαταστήσει το Passat CC, το Hyundai i30 Wagon κλπ.
Στη Γενεύη έκανε την επίσημη πρώτη του και το Opel Insignia Grand Sport, η καινούρια ναυαρχίδα της Opel, που θα προσφέρεται και σε στέισον έκδοση, ενώ θα διατίθεται με ένα εντυπωσιακό πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων, αναβαθμισμένο σασί και εξελιγμένη τετρακίνηση “torque vectoring”. Δίπλα στο Insignia τη δική του πρεμιέρα έκανε το ολοκαίνουριο Crossland X, το νέο μικρό crossover που αναλαμβάνει, όπως ήδη είπαμε, να αντικαταστήσει με τον τρόπο του το Meriva.
Στο χώρο του ονείρου κινείται η Mercedes-AMG GT Concept, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο επιδόσεων υβριδικής “Plug-in” τεχνολογίας με τετρακίνηση και ισχύ 805 ίππων, ενώ το Instinct της Peugeot συνδυάζει την υψηλού επιπέδου διασύνδεση (Internet of Things) με πλήθος τεχνολογιών, μεταξύ των οποίων και η αυτόνομη οδήγηση
Τώρα το τι μπορεί να μας επιφυλάσσει το μέλλον, το δείχνουν πρωτότυπα όπως το ηλεκτρικό Toyota i-TRIL Concept, που εκτός των άλλων διαθέτει και τη δυνατότητα της αυτόνομης οδήγησης. Πρόκειται για τριθέσιο όχημα που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως υβρίδιο μοτοσικλέτας και αυτοκινήτου, αφού η καμπίνα γέρνει στις στροφές, ενώ οι πίσω τροχοί παραμένουν κάθετοι στο οδόστρωμα. Η εκτιμώμενη αυτονομία αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα.
Πιο μακριά στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης πηγαίνει το Sedric της Volkswagen, αφού για να κινηθεί δεν απαιτεί καν την ύπαρξη οδηγού. Δεν διαθέτει τιμόνι, ούτε πεντάλ, ούτε χειριστήρια. Είναι ένα τετραθέσιο, ψηλό αυτοκίνητο που παραπέμπει σχεδιαστικά σε κάψουλα από ταινία επιστημονικής φαντασίας και ελέγχεται είτε με φωνητικές εντολές, είτε μέσω smartphone. Το ενδιαφέρον είναι ότι η Volkswagen θεωρεί πως τέτοιου είδους μεταφορικά μέσα μπορεί να τα δούμε στους δρόμους μέχρι το 2025…