76ο Φεστιβάλ των Καννών: Ξεκίνημα με παρατράγουδα λόγω Τζόνι Ντεπ

76ο Φεστιβάλ των Καννών: Ξεκίνημα με παρατράγουδα λόγω Τζόνι Ντεπ
Φωτογραφία από το φιλμ της τελετής έναρξης «Jeanne du Barry» με πρωταγωνιστή τον Τζόνι Ντεπ

Η επιλογή του διευθυντή του φεστιβάλ να αρχίσει τη φετινή διοργάνωση με τη νέα ταινία του Τζόνι Ντεπ προκάλεσε αρκετές αντιδράσεις στην Κρουαζέτ.

Αφήνοντας πίσω την τριετή δοκιμασία του κορονοϊού, το 76ο Φεστιβάλ των Καννών (16 έως τις 27 Μαΐου) στοχεύει να επιστρέψει σε παλιούς και σινεφίλ ρυθμούς και όλα δείχνουν ότι θα τα καταφέρει. Ήδη από την πρώτη μέρα και την τελετή έναρξης φαίνεται να γυρίζουμε στα κλασικά σκανδαλιστικά ζητήματα του λαμπερού κόσμου των σταρ. Η επιλογή του Τιερί Φρεμό, του καλλιτεχνικού διευθυντή του φεστιβάλ να ανοίξει την αυλαία του φετινού φεστιβάλ με το γαλλικό ιστορικό δράμα της Μαϊγουέν «Jeanne du Barry» με πρωταγωνιστή τον Τζόνι Ντεπ στο ρόλο του Λουδοβίκου 15ου θεωρήθηκε από αρκετούς ως ξέπλυμα του διάσημου σταρ μετά από το πολύκροτο διαζύγιο του με την Άμπερ Χερντ και τις καταγγελίες από την πρώην σύζυγό του για βίαιη συμπεριφορά εκ μέρους του. Στην παραπάνω εξίσωση βάλτε και το νέο ακριβό συμβόλαιο που υπέγραψε πρόσφατα ο Ντεπ με τον οίκο Dior για μια νέα σειρά αρωμάτων κι έχετε όλο σχεδόν το πλαίσιο της πολυσυζητημένης πρεμιέρας που θα δοθεί σήμερα το βράδυ στις Κάννες. Η πρώτη αντίδραση ήλθε ήδη από τη Γαλλίδα ηθοποιό  Αντέλ Ενέλ («Το πορτρέτο μιας γυναίκας που καίγεται»)η οποία δήλωσε στο Telerama ότι το Φεστιβάλ των Καννών είναι «ένας θεσμός που προστατεύει τους βιαστές»!

Στο καθαρά κινηματογραφικό κομμάτι οι πολυαναμενόμενες ταινίες της φετινής διοργάνωσης είναι το τρεισήμισι ωρών νεογουέστερν «Killers of the Flower Moon» του Μάρτιν Σκορσέζε, το «Asteroid City» του Γουές Αντερσον και φυσικά το πολυαναμένομενο «Indiana Jones and the Dial of Destiny» του Τζέιμς Μάνγκολντ. Από τα 3 παραπάνω φιλμ, μόνο αυτό του Άντερσον (άλλο ένα έργο καλπάζουσας – επιστημονικής αυτή τη φορά- φαντασίας από τον ιδιοσυγκρασιακό Τεξανό με βιτρινάτο ξανά καστ που απαρτίζουν οι Σκάρλετ Γιόχανσον, Τομ Χανκς, Μάγια Χοκ, Μάργκοτ Ρόμπι, Εντουαρντ Νόρτον, Στιβ Καρέλ και Τίλντα Σουίντον) συμμετέχει στο επίσημο διαγωνιστικό και προβάλει ως φαβορί για την κατάκτηση του Φοίνικα.

Σημειώστε εδώ πως έχει να φύγει από τις Κάννες νικητής αμερικανός από την εποχή του Τέρενς Μάλικ («Το δέντρο της ζωής»- 2011). Απέναντι του ο Άντερσον θα βρει παλιούς θριαμβευές σαν τον ιάπωνα Χιροκάζου Κορε Έντα («Monster»), τον ιταλό Νάνι Μορέτι («Il Sol Dell’Avvenire»), τον τούρκο Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν («Kuru Otlar Ustune» / «About Dry Glasses») , τον βρετανό Κεν Λόουτς («The Old Oak») και τον γερμανό Βιμ Βέντερς («Perfect Days») αλλά και φιλόδοξους ανταγωνιστές. Στους τελευταίους ξεχωρίζουν τα ονόματα των Τζέσικα Χάουσνερ, Ακι Καουρισμάκι, Ζιστίν Τριέτ, Αλις Ρορβάχερ, Μάρκο Μπελόκιο, Τοντ Χέινς, Κατρίν Κορσινί και φυσικά Τζόναθαν Γκλέιζερ. Ο βρετανός σκηνοθέτης του cult «Κάτω από το δέρμα» βρίσκεται για πρώτη φορά στις Κάνες χάρη στο «The Zone of Interest», διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Μάρτιν Άμις με θέμα το Ολοκαύτωμα.

Ελληνικό ενδιαφέρον υπάρχει στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα», όπου διαγωνίζεται το «How to Have Sex» της πρωτοεμφανιζόμενης Βρετανίδας Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ, μια ελληνική συμπαραγωγή της Heretic που γυρίστηκε στα Μάλια. Ταινία λήξης του φεστιβάλ είναι το νέο animation της Pixar «Elemental».

Documento Newsletter