Η επίσκεψη της Σαρλότ Γκεσνσμπούρ, το τηλεοπτικό μάθημα των Γιώργου Καπουτζίδη- Κωνσταντίνου Κυριακού, η οδυνηρή απώλεια της «Νάρκωσης».
Μια μέρα πριν να πέσει η αυλαία της φετινής διοργάνωσης, οι ρυθμοί του φεστιβάλ αυξάνονται με ακόμη μεγαλύτερη ένταση. «Καλή προβολή», «είδες κάτι καλό;», «τι λέει ο Ισπανός;» είναι ατάκες που ακούς σκόρπιες από εδώ κι από εκεί, θυμίζοντας αλλοτινές εποχές όπου ο κορονοϊός δεν είχε βάλει ακόμη φραγμούς στην λειτουργία του φεστιβάλ.
Το τελευταίο εικοσιτετράωρο έγιναν πολλά στην πόλη, που σιγά–σιγά αρχίζει να φοράει το χειμερινό της ένδυμα καθώς η θερμοκρασία πέφτει αργά αλλά σταθερά. Το σημαντικότερο γεγονός είναι αναμφισβήτητα ο ερχομός στην πόλη της Σαρλότ Γκενσμπούρ για την παρουσίαση στο Ολύμπιον της νέας της ταινίας «Νυχτερινοί επισκέπτες» σε σκηνοθεσία Μικαέλ Ερς. Η Ελιζαμπέτ που υποδύεται είναι μια χωρισμένη μητέρα δύο εφήβων η οποία προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της στην Γαλλία της δεκαετίας του 80. Η αφοπλιστική τόσο στην τρυφερή γαλλική ταινία που παρακολουθήσαμε όσο και στην ολιγόλεπτη κουβέντα της που είχε μπροστά στο κοινό με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Ορέστη Ανδρεαδάκη, γαλλίδα ηθοποιός- σκηνοθέτρια- μουσικός, τόνισε την αγάπη της για τον κινηματογράφο και την μουσική («μου αρέσει να μετακινούμαι από τον ένα χώρο στον άλλο έχοντας καμιά φορά ως γέφυρα την μόδα»), ενώ αναφέρθηκε στην πρώτη της επίσκεψη στην Ελλάδα: «Βρίσκομαι για πρώτη φορά στην Ελλάδα και σας ευχαριστώ για την τόσο θερμή υποδοχή», δήλωσε αρχικά. Όσον αφορά τον χαρακτήρα που υποδύεται στην ταινία, ανέφερε: «Η ταινία που θα δούμε είναι προέκταση του χαρακτήρα του σκηνοθέτη. Πολύ ξεχωριστή, ντροπαλή, εσωστρεφής και οικεία για μένα. Η ιστορία διαδραματίζεται τη δεκαετία του 1980, την εποχή της εκλογής του Φρανσουά Μιτεράν. Η γυναίκα που υποδύομαι είναι τώρα στην ηλικία μου οπότε δεν χρειάστηκε να αναζητήσω αναφορές από αλλού. Ο Μικαέλ προσπαθεί να αποκρυσταλλώσει και να αποδώσει το συναίσθημα λίγο πριν ή λίγο μετά τις κρίσιμες στιγμές στη ζωή των χαρακτήρων. Η ηρωίδα είναι μια μητέρα που πρέπει να δουλέψει για να συντηρήσει την οικογένειά της. Την έχει εγκαταλείψει ο σύζυγός της, οπότε ξεκινά τη δική της διαδρομή στη ζωή».
Μιλώντας για τη δεκαετία του ’80, ανέφερε πως τα βιώματα από εκείνη την εποχή βρίσκονται ακόμη στην καρδιά της. «Είναι η δεκαετία που έκανα τα πρώτα μου βήματα και όπως θα δούμε στην ταινία, είναι η εποχή όπου εξελέγη ο Μιτεράν, αφήνοντας υποσχέσεις για μια αλλαγή, αλλά και μια αίσθηση ελπίδας στην ατμόσφαιρα».
Αυτά έγιναν χτες το βράδυ ενώ το event της σημερινής μέρας ήταν η απολαυστική κουβέντα του ambassador του φεστιβάλ Γιώργου Καπουτζίδη με τον καθηγητή Ιστορίας ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου στο πανεπιστήμιο Πατρών Κωνσταντίνο Κυριακό, στην κατάμεστη από νεαρόκοσμο αίθουσα Παύλου Ζάννα για την αποτύπωση της queer κοινότητας στην μικρή και μεγάλη οθόνη. Ο δημοφιλής ηθοποιός με την γνωστή ανόθευτη αμεσότητα του αναφέρθηκε στις πολύτιμες εμπειρίες και τη δημιουργική ενασχόληση του με την τι-βι ενώ η αβίαστη χημεία που είχε με τον κύριο Κυριακό, (ο οποίος είχε μια θαυμάσια ροή του λόγου) συνδύαζε την γνώση του αντικειμένου με τις χρήσιμες απαντήσεις στα ερωτήματα του κοινού ως προς το που κινείται σήμερα η αναπαράσταση της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στον ελληνικό κινηματογράφο και την τηλεόραση.
Τέλος, από τα φιλμ που είδαμε χτες και σήμερα, ξεχωρίζουμε το συγκινητικό και μινιμαλιστικό «Νάρκωση» του Μάρτιν ντε Γιονγκ, όπου μια μητέρα (η γνωστή ολλανδέζα ηθοποιός Θέκλα Ρόιτεν των «O αμερικανός» και «Αποστολή στην Μπριζ») με τα δύο μικρά παιδιά της προσπαθούν με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο να ξεπεράσουν την ξαφνική απώλεια του δύτη πατέρα.
Νυχτερινοί επισκέπτες (The passengers of the night)
https://www.imdb.com/title/tt13846402/mediaviewer/rm2386159105/
https://www.imdb.com/title/tt13846402/mediaviewer/rm1547443713/
NARCOSIS
https://www.imdb.com/title/tt19837660/mediaviewer/rm942148353/
https://www.imdb.com/title/tt19837660/mediaviewer/rm4072147457/