62o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Σαρωτικός άνεμος αλλαγής

62o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Σαρωτικός άνεμος αλλαγής

Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την τελετή λήξης του 62ου φεστιβάλ το οποίο ρίχνει αυλαία στις 14 Νοεμβρίου, με δυνατές ταινίες που ανεβάζουν την ένταση.

Η «Benedetta» του Πολ Βερχόφεν με την Δάφνη Πατακιά και τη Βιρζινί Εφιρά να προκαλεί φρενίτιδα ενθουσιασμού στο κατάμεστο «Ολύμπιον». Το Q&A του μοντέρ Γιώργου Μαυροψαρίδη να καταγοητεύει το κοινό. Οι περισσότερες ελληνικές ταινίες να παίρνουν ψήφο εμπιστοσύνης από τους θεατές που πολιορκούν με ερωτήσεις τους δημιουργούς μετά από κάθε προβολή. Κι ο καιρός να ξαναβρίσκει τη φθινοπωρινή ζεστασιά του μετά από το μεσοβδόμαδο χειμωνιάτικο διάλειμμα που φόβισε αρκετούς.

Δύο μέρες μόνο έμειναν για να ολοκληρωθεί το φεστιβάλ και η αίσθηση που αποκομίζουμε είναι ότι κύλησαν- εκτός δραματικής ανατροπής- όχι απλώς όπως τα περίμεναν οι διοργανωτές αλλά ακόμη καλύτερα. Οι αίθουσες μπορεί να ήταν γεμάτες αλλά κανείς δεν ένιωσε την απειλή του κορονοϊού καθώς όλα τα μέτρα ασφάλειας τηρούνταν με θρησκευτική ευλάβεια. Και οι ταινίες άναβαν στο τέλος κάθε προβολής τις κουβέντες για το ποια ήταν η ταινία έκπληξη του φεστιβάλ, για το ποιο ήταν το πιο ψαγμένο σενάριο ή για το ποια ερμηνεία θα μας μείνει αξέχαστη.

Μια σειρά κινηματογραφικών καρτ ποστάλ που προσωπικά θα κρατήσουμε από τη φετινή διοργάνωση στις αποσκευές μας είναι αδιανόητο να μην περιέχει τα παρακάτω:

-To απρόσμενο ταξίδι απόδρασης και μελαγχολίας των Έλενα Τοπαλίδου και Αντώνη Τσιοτσιόπουλου στα «Μαγνητικά πεδία», την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Γούση.

-Το σχόλιο του Πέτρου Σεβαστίκογλου για την κρίση του καπιταλισμού και τα θέματα που βάζει στο τραπέζι (παγκοσμιοποίηση, μεταναστευτικό, οικολογική καταστροφή κ.α.) σε σχέση με το ρόλο που θα αναπτύξει η νέα γενιά στο δηκτικό «Η βοή του κόσμου».

-O τρόπος που χρησιμοποιεί ο Βερχόφεν (ένας συνδυασμός camp και ιεροσυλίας) προκειμένου να αποδομήσει κάθε έννοια πίστης και πουριτανισμού στη σκανδαλιστική «Benedetta».

-Η διαπραγμάτευση της απώλειας στο απέραντα τρυφερό «Ενθύμιο ΙΙ» της Τζοάνα Χογκ.

-Η συνθήκη με την οποία σπάνε τα διαχωριστικά τείχη και γεφυρώνονται οι διαφορές στο αποκαλυπτικό «Αγία Έμυ» της Αρασέλης Λαίμου.

– Η συναρπαστική αποτύπωση της ελληνικής επαρχίας στο γεμάτο ανατροπές, ατμοσφαιρικό νεογουέστερν «Αγέλη προβάτων», σκηνοθετικό ντεμπούτο του Δημήτρη Κανελλόπουλου.

– Το δραματικό φορτίο που έχει η «συνάντηση» της κόρης με τον άρρωστο πατέρα όταν μετά από χρόνια απόστασης εκείνη επιστρέφει αναγκαστικά στην Αθήνα για να τον φροντίσει, στο σημαντικό φιλμ της Ζακλίν Λένζου «Σελήνη, 66 ερωτήσεις».

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας «Αγέλη προβάτων» :

 

Documento Newsletter