5o OPEN DAY: Μουσική Σχολή της Νέας Υόρκης

Η Στέγη ανοίγει σε όλους. Το φετινό, 5ο Open Day, είναι αφιερωμένο στην αβανγκάρντ μουσική Σχολή της Νέας Υόρκης του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα, με εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους στις 5 Μαρτίου σε διάφορους χώρους της Στέγης.

To 5o Open Day παρουσιάζεται φέτος στο πλαίσιο του Interfaces, του διεθνούς, διαθεματικού πρότζεκτ που αποσκοπεί να φέρει τη νέα μουσική σε ένα εκτεταμένο φάσμα νέων ακροατηρίων με την υποστήριξη του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη.

Το 5ο Open Day είναι αφιερωμένο στο ύφος και το πνεύμα της καλειδοσκοπικής σκηνής της τέχνης της Νέας Υόρκης που άνθισε από τη δεκαετία του 1950 και έπειτα. Σημείο αφετηρίας της φετινής διοργάνωσης είναι η θρυλική συνάντηση των πρωτοπόρων συνθετών John Cage και Μorton Feldman, στην έξοδο του Carnegie Hall, όπου είχαν πάει για να παρακολουθήσουν τη Συμφωνία του Anton Webern υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μητρόπουλου. Μια ιστορία που έχει ειπωθεί πολλές φορές, αλλά πάντα με παραλλαγμένες λεπτομέρειες. Η φιλία τους επρόκειτο σύντομα να επεκταθεί σε έναν κλειστό κύκλο μουσικών που θα ονομαζόταν Σχολή της Νέας Υόρκης και θα περιλάμβανε επίσης τον Christian Wolff, τον Earle Brown και τον πιανίστα David Tudor.

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους ήταν η αστείρευτη ανανεωτική τους διάθεση και η άμεση σχέση τους με τον κόσμο της Σύγχρονης Τέχνης: ζωγράφους, ποιητές, χορευτές και περφόρμερ. Γύρω τους σχηματίστηκαν ομάδες, παρέες και καλλιτεχνικές κοινότητες σε άμεσο διάλογο με αυτούς, όπως οι Tone Roads, η ομάδα των μουσικών που συνεργάστηκε με το Merce Cunningham Dance Theatre ή το Judson Dance Theater, καλλιτέχνες που εγκαταστάθηκαν στο downtown και δημιούργησαν τα περίφημα lofts. Indeterminancy (Απροσδιοριστία), Events, Happenings, Kinetik Art, Fluxus, Pop Art, Minimalism, Rock, Totalism, Νo Wave, Art Punk – αυτά είναι μόνο μερικά από τα κινήματα που γεννήθηκαν εκεί, σε σύντομη χρονική διαδοχή το ένα από το άλλο. Ήταν μια πυρετώδης έκρηξη δημιουργικότητας που συντάραξε την παγκόσμια μουσική και καλλιτεχνική σκηνή.

Όπως συμβαίνει σε κάθε Open Day, έτσι και φέτος σε κάθε γωνιά της Στέγης –στα φουαγιέ, τη Μικρή και την Κεντρική Σκηνή– τραγουδιστές, μουσικοί, ηθοποιοί, περφόρμερ, σπουδαστές και φιλότεχνοι θα συμμετάσχουν σε ένα μαραθώνιο εκτέλεσης εμβληματικών μουσικών έργων και συμβάντων, τα οποία στην πλειονότητά τους παρουσιάζονται για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορούν να περιεργαστούν παρτιτούρες, βιβλία, να παρακολουθήσουν ταινίες και βίντεο των καλλιτεχνών, ενώ το αφιέρωμα ολοκληρώνεται με συναυλίες στη Μικρή Σκηνή από σολίστες και σύνολο.

Συντελεστές

Σύλληψη, Σύνθεση, Μουσικολογική & Σκηνοθετική Επιμέλεια, Realisations, Ενορχηστρώσεις, Οργάνωση: Ανάργυρος Δενιόζος

Μουσική Διεύθυνση: Ανδρέας Λεβισιανός

Video / Φωτισμοί: Μάνος Αρβανιτάκης

Προγραμματισμός, Electronics: Νίκος Παλαμάρης

Επιμέλεια: Πυθαγόρας Κωτσούλας

Οργανωτική επιμέλεια: Κατερίνα Τσεσμετζή

Συμμετέχουν μεταξύ άλλων: Ictus Ensemble, Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων, Athens Percussion Group, Ensemble Continuum (@Athens)

Λίγα λόγια για το Interfaces

Το Interfaces είναι ένα διεθνές, διαθεματικό πρότζεκτ που αποσκοπεί να φέρει τη νέα μουσική σε ένα εκτεταμένο φάσμα νέων ακροατηρίων. Με την υποστήριξη του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη (Creative Europe), το Interfaces συνενώνει εννέα διαφορετικούς εταίρους από τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Κύπρο, το Βέλγιο, τη Ρουμανία και την Αυστρία με βασικό στόχο την ανεύρεση καινοτόμων τρόπων για τη σύνδεση ακροατηρίων με το έργο μουσικών και καλλιτεχνών του ήχου που δραστηριοποιούνται στην πρώτη γραμμή της δημιουργίας. Για να επιτευχθεί αυτό, το δίκτυο θα πραγματοποιήσει ένα πολύ ευρύ φάσμα δράσεων: Νέες μορφές παραστάσεων σε νέους, καινοτόμους χώρους και σε όλο το εύρος των καλλιτεχνικών ιδιωμάτων, με τη χρήση νέων μέσων για τη δημιουργία και τη διάδοση. Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με καινοτόμες διαδικτυακές εφαρμογές. Ερευνητικό έργο για την ανάπτυξη κοινού . Συνέδρια και φιλοξενίες καλλιτεχνών (residencies). Το πρότζεκτ θα δημιουργήσει ένα μεγάλο όγκο πρωτότυπου έργου που θα παρουσιαστεί στο κοινό, σε ζωντανές εκδηλώσεις ή μέσω της ιστοσελίδας Interfacesnetwork.eu. Το συντονισμό του δικτύου INTERFACES έχει η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη – Υποπρόγραμμα Πολιτισμός»:

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη (2014-2020), το υποπρόγραμμα «Πολιτισμός» παρέχει στήριξη σε έργα ευρωπαϊκής συνεργασίας. Οι κύριοι στόχοι της στήριξης διακρατικών έργων πολιτιστικής συνεργασίας είναι να στηριχθεί η ικανότητα του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα της Ευρώπης να λειτουργούν σε διακρατικό και διεθνές επίπεδο και να προωθηθεί η διακρατική κυκλοφορία των πολιτιστικών και δημιουργικών έργων, καθώς και η διακρατική κινητικότητα των πολιτιστικών και δημιουργικών φορέων, ιδίως των καλλιτεχνών.

Αναλυτικό πρόγραμμα Open Day

Φουαγιέ

16:00-17:00 – σε όλους τους χώρους

James Tenney (1934-2006), Swell Piece No. 3 for La Monte Young (1965-71)

Για σύνολο πνευστών

Φουαγιέ 3ου ορόφου

John Cage Composed Improvisation for electric bass (1987, 1990)

John Cage Composed Improvisation for snare drum (1987, 1990)

Christian Marclay (1955), Shuffle (2007) 1ο σετ

Για σύνολο αυτοσχεδιαστών συντονίζει ο Gareth Davis

Φουαγιέ 2ου ορόφου

Φωνητικός αυτοσχεδιασμός

John Cage, Mirakus2 (1984)

Με την Άννα Παγκάλου

17:00-17:20 – Φουαγιέ 3ου ορόφου

Christian Wolff, Another Possibility (2004)

Morton Feldman, The Possibility of a New Work for Electric Guitar (1966) reconstruction

Με τον Αλέξανδρο Δρυμωνίτη

17:20-17:40 – Φουαγιέ 4ου ορόφου

Kyle Gann (1955) Snake Dance 1+2 (1991-95)

Athens Percussion Group

17:40-18:00

Christian Marclay (1955), Shuffle (2007) 2ο σετ

Για σύνολο αυτοσχεδιαστών συντονίζει ο Gareth Davis

18:00-18:30 – Φουαγιέ 2ου ορόφου

John Cage, Selkus2

John Cage, 8 Whiskus (1985)

Με την Αγγελική Καθαρίου

Φουαγιέ 3ου ορόφου

Virgil Thompson, Henry Cowell, John Cage, Lou Harrison: Party Pieces (ca 1945)

18:30-19:00 – Φουαγιέ 4ου ορόφου

John Zorn (1953), Goetia (2002)

Φουαγιέ 3ου ορόφου

Philip Corner (1993), The F# Section in the Middle of the D Major Prelude of Chopin … As a Revelation (1976)

Charlemagne Palestine (1947), A Major Seventh (1973)

19:00-19:45 – Φουαγιέ Ισογείου

Elliott Sharp (1951) Sylva Sylvarum (2014)

Gareth Davis, κλαρινέτο μπάσο

19:45-20:00 – Φουαγιέ 2ου και 3ου ορόφου

John Cage Sonnekus2 (1985) παράλληλα με τραγούδια Cabaret του Erik Satie

Με τους Αγγελική Καθαρίου, Άννα Παγκάλου και Νικόλα Τσαλίκη

20:00-20:30

Rhys Chatham (1952), Waterloo 2 (1985)

Julius Eastman (1940-90): Stay On It (1973)

Για μικρό σύνολο

Προσαρμογή και διεύθυνση Ανδρέας Λεβισιανός

Παράλληλες Δράσεις

Στο φουαγιέ του ισογείου προβάλλεται σε συνεχή ροή στη γιγαντοοθόνη το έργο του John Cage, 49 Waltzes for the Five Boroughs (1977) στη video εκδοχή των Don Gillespie, Roberta Friedman και Gene Caprioglio. Διακόπτεται μόνο για την εκτέλεση του έργου του Elliot Sharp.

Στο Φουαγιέ του 5ου ορόφου προβάλλονται, σε συνεχή ροή, τα films FluxFilm Anthology του George Maciunas, Points in Space – Merce Cunningham Dance Company των Merce Cunningham, John Cage, και Elliot Caplan, και Ellis Island / Book of Days της Meredith Monk

Oι δράσεις που πραγματοποιούνται στα φουαγιέ βασίζονται σε events scores των George Brecht, Toshi Ichiyanagi, Alison Knowles, John Cage, Dick Higgins κ.α.

Μικρό συγκρότημα πνευστών παρεμβαίνει με λαϊκές και μη μουσικές σε προσαρμογή Α.Δ. O πιανίστας Δημήτρης Βεντουράκης παίζει το έργο του Tom Johnson(1939), The Chord Catalogue (1986).

H μουσική στους ανελκυστήρες είναι από το original soundtrack της ταινίας Forbidden Planet (1956) των Bebe και Louis Barron.

Μικρή Σκηνή

16:00-16:20

Christian Wolff (1934) For Magnetic Tape (1952) για μαγνητοταινία από το “Project for Music for Magnetic Tape”

16:00-16:20

Morton Feldman: The King of Denmark (1964), πρώτη εκδοχή

John Cage, Branches (1976)

Morton Feldman: The King of Denmark (1964), δεύτερη εκδοχή

Miquel Bernat, Michael Weilacher και Τom De Cock – Ictus Ensemble

16:40-17:20

Earle Brown (1926-2002) Hodograph I (1959) για φλάουτο, πιάνο και βιολοντσέλο

Zαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο), Γιώργος Κωνσταντίνου (πιάνο), Αλέξανδρος Μποτίνης (τσέλο)

Morton Feldman (1926-1987) Why Patterns? (1978) για φλάουτο, μεταλλόφωνο και πιάν

Zαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο), Γιώργος Κωνσταντίνου (πιάνο), Θοδωρής Βαζάκας (μεταλλόφωνο)

17:20-18:00

Annie Gosfield (1960) The Blue Horse Walks on the Horizon (2010) για κουαρτέτο εγχόρδων

Meredith Monk (1942) Stringsongs (2005) για κουαρτέτο εγχόρδων

18:00-18:10

Morton Feldman (1926-1987) The O’Hara Songs (1962) για Βαρύτονο, κουαρτέτο εγχόρδων, πιάνο και καμπάνες (chimes)

σολίστ Κώστας Μαυρογένης, ensemble Continuum

18:10-18:30

Bunita Marcus (1952) But To Fashion A Lullaby For You (1988, αναθ. 1998) για πιάνο σόλο

Λορέντα Ράμου

18:30-18:50

Philip Glass (1937) Wichita Vortex Sutra (1988) για πιάνο σόλο

Philip Glass (1937) Mad Rush (1979) για πιάνο σόλο

Νικόλας Τσαλίκης

18:50-19:00

Morton Feldman (1926-1987) Intersection (1953) για μαγνητοταινία από το “Project for Music for Magnetic Tape”

Earle Brown (1926-2002) Octet I (1953) για μαγνητοταινία από το “Project for Music for Magnetic Tape”

19:00-19:40

John Cage (1912-1992) String Quartet in Four Parts (1949-50) για κουαρτέτο εγχόρδων

Ηρώ Σειρά (1ο Βιολί), Franc Shestani (2ο Βιολί), Patrick Evans (Βιόλα), Αλέξανδρος Μποτίνης (βιολοντσέλλο)

Earle Brown (1926-2002) String Quartet (1965) για κουαρτέτο εγχόρδων

Morton Feldman (1926-1987) Structures (1951) για κουαρτέτο εγχόρδων

19:40-20:30

Earle Brown (1926-2002) Twenty-Five Pages (1953) Για δύο πιάνα

John Cage (1912-1992) Winter Music (1957) Για δύο πιάνα

Beata Pincetic – Χρήστος Σακελλαρίδης

Κεντρική Σκηνή (απόγευμα)

16:00-17:00

Charlemagne Palestine (1947):

Jamaica Heinekens in Brooklyn (1998)

Drones και Field Recordings

17:00-17:40

Philip Glass (1937):

Music in Similar Motion (1969)

Saxophone Quartet (1995)

STAB κουαρτέτο σαξοφώνων

17:40-18:00

Laurie Anderson (1947):

Time to Go (For Diego) (1977)

New York Social Life (1977)

Τape

18:00-18:40

Danid Lang (1957) Cheating, Lying, Stealing (1993, αναθ. 1995)

Michael Gordon (1956) I Buried Paul (1996)

Julia Wolfe (1958) Singing in the Dead of Night (2008)

Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων, Διεύθυνση Ανδρέας Λεβισιανός

18:40-19:00

Steve Reich Come Out (1966)

Τape

19:00-19:40

Frederic Rzewski (1938)

Les Moutons de Panurge, για οποιοδήποτε αριθμό μελωδικών οργάνων (1968)

Coming Together, για αφηγητή και μεταβλητό σύνολο (1971)

Attica, για αφηγητή και μεταβλητό σύνολο (1972)

κείμενο: Sam Melville

19:40-20:00

Henry Flynt (1940) Celestial Power (1980)

Τape

20:00-20:30

Steve Reich (1936)

Marimba Phase (1967)

Clapping Music (1972)

Nagoya Marimbas (1994)

Miquel Bernat, Michael Weilacher – Ictus Ensemble

Πρόγραμμα συναυλίας

Κεντρική Σκηνή

Ώρα 21:00

Indeterminacy

John Cage (1912-1992): Music For Eight (1984-87), για οκτώ εκτελεστές

Christian Wolff (1934): Tilbury (1969-70, 1996), για μικρό σύνολο

Morton Feldman (1926-1987): Intersection 1 (1951), για ενόργανο σύνολο

Christian Wolff: Summer (1961) πρώτη εκδοχή, για κουαρτέτο εγχόρδων

Earle Brown (1926-2002): December 52 από το Folio (1954) πρώτη εκδοχή, για ενόργανο σύνολο

Διάλειμμα

Earle Brown: December 52 από το Folio (1954) δεύτερη εκδοχή, για ενόργανο σύνολο

Christian Wolff: Summer (1961) δεύτερη εκδοχή, για κουαρτέτο εγχόρδων

Morton Feldman: Ixion (1958), για ενόργανο σύνολο

Christian Wolff: Tilbury (1969-70, 1996), για μικρό σύνολο

John Cage: Concert for chamber orchestra (1957-58) + Aria (1958) + Fontana Mix (1958) σόλι για όργανα, φωνή και μαγνητοταινία

Μουσική Διεύθυνση: Ανδρέας Λεβισιανός

Realisations: Ανάργυρος Δενιόζος, Ανδρέας Λεβισιανός

Συντελεστές:

Σύλληψη, Σύνθεση, Μουσικολογική & Σκηνοθετική Επιμέλεια, Realisations, Ενορχηστρώσεις, Οργάνωση: Ανάργυρος Δενιόζος

Μουσική Διεύθυνση: Ανδρέας Λεβισιανός

Video / Φωτισμοί: Μάνος Αρβανιτάκης

Προγραμματισμός, Electronics: Νίκος Παλαμάρης

Επιμέλεια: Πυθαγόρας Κωτσούλας

Οργανωτική επιμέλεια: Κατερίνα Τσεσμετζή

Συμμετέχουν (αλφαβητικά):

Ana Chifou, Φλάουτο

Guido DeFlaviis, Σαξόφωνα

Patrick Evans, Βιόλα

Beata Pincetic, Πιάνο

Ηλίας Samsonov, Σαξόφωνο

Franc Shestani, Βιολί

Σπύρος Αρκούδης, Τρομπέτα

Γιώργος Αρνής, Κοντραμπάσσο

Θοδωρής Βαζάκας, Κρουστά

Δημήτρης Βεντουράκης, Πιάνο

Μάνος Βεντούρας, Κόρνο

Φάνης Βερνίκος, Τρομπέτα

Κώστας Γεραντώνης, performer

Δημήτρης Γκόγκας, Τρομπέτα

Γιάννης Γούναρης, Κόρνο

Αλέξανδρος Δρυμωνίτης, Ηλεκτρική Κιθάρα

Ανδρέας-Ρολάνδος Θεοδώρου, Τρομπόνι

Ντόριαν Ιντρίζι, Βιολί

Ατζέλικα Καθαρίου, Mezzo Soprano

Χαράλαμπος Καρασαββίδης, Βιολί

Μαρίνα Κολοβού, Τσέλο

Γιώργος Κρίμπερης, Τρομπόνι

Γιώργος Κωνσταντίνου, Πιάνο

Πυθαγόρας Κωτσούλας , Ηλεκτρικό Μπάσσο

Βασίλης Λιαρμακόπουλος. Κοντραμπάσσο

Κώστας Μαυρογιάννης, Βαρύτονος

Στάθης Μαυρομάτης, Σαξόφωνο

Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Κλαρινέτο

Αλέξανδρος Μποτίνης, Τσέλο

Κώστας Μποτίνης, Κρουστά

Μενέλαος Μωραΐτης, Τούμπα

Στέφανος Νάσος, Πιάνο

Πάνος Ντάλλας, Ντραμς

Άννα Παγκάλου, Mezzo Soprano

Χρήστος Παζαρούλας, Κοντραμπάσσο

Νίκος Παλαμάρης, Ηλεκτρονικά

Δέσποινα Παπαχριστοπούλου, performer

Λορέντα Ράμου, Πιάνο

Χρήστος Σακελαρίδης, Πιάνο

Ηλίας Σδούκος, Βιόλα

Ηρώ Σειρά, Βιολί

Κώστας Σερεμέτης, Κρουστά

Ζαχαρίας Ταρπάγκος, Φλάουτο

Κώστας Τζέκος, Κλαρινέτο – Σαξόφωνο

Μαρίνος Τρανουδάκης, Κρουστά

Δήμητρα Τριανταφύλλου, Βιολί

Νίκος Τσαλίκης, Πιάνο

Ναυσικά Τσάρα, Φλάουτο

Γιάννης Τσελίκας, Όμποε

κ.ά.

Miquel Bernat, Michael Weilacher και Τom De Cock – Ictus Ensemble

Gareth Davis

Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων

Athens Percussion Group

STAB

Ensemble Continuum (@Athens)

Πληροφορίες

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

Πληροφορίες: 210 900 5 800

5 Μαρτίου 2017 | Από τις 16:00

Σε διάφορους χώρους της Στέγης

16:00-20:30 | Δράσεις με ελεύθερη είσοδο σε όλους τους χώρους της Στέγης

21:00 | Συναυλία στην Κεντρική Σκηνή

Εισιτήρια για τη συναυλία στην Κεντρική Σκηνή στις 21:00

Εισιτήρια για τη συναυλία:

Κανονικό: 7 €

Μειωμένο, Φίλος ή Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 6 €

Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 5 €

Άνεργοι, ΑΜΕΑ και Συνοδός ΑΜΕΑ: 5 €

Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@sgt.gr

Γραμμή εισιτηρίων

Τ.: 210 900 5 800

ΔΕ-ΚΥΡ 09:00-21:00

Γραμμή Φίλων της Στέγης

Τ.: 213 017 8200

ΔΕ-ΚΥΡ 09:00-20:00

Οι Φίλοι της Στέγης πραγματοποιούν τις αγορές των εισιτηρίων τους μέσα από το ηλεκτρονικό προφίλ τους, κάνοντας login με τον προσωπικό τους κωδικό χρήστη και το password τους, για να ξεκλειδώσουν τις εκπτώσεις και τις προπωλήσεις τους.

Ετικέτες