37o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Ένα φεστιβάλ με άποψη

37o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Ένα φεστιβάλ με άποψη
Tο αντιπολεμικό «Bauk» του Σέρβου Γκόραν Ραντοβάνοβιτς που σχετίζεται με τους βομβαρδισμούς του Βελιγραδίου είναι από τις ταινίες που θα προβληθούν στο 37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Συνεχίζει να ψυχαγωγεί αλλά και να εκπαιδεύει τους σινεφίλ ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης με το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, που μετρά 37 έτη ζωής.

Μετά τη δυνατή προφεστιβαλική εβδομάδα του Οκτωβρίου με το αφιέρωμα στο «Halloween» και τις ταινίες του Τζον Φορντ, το κυρίως μέρος του φεστιβάλ που κλείνει φέτος 37 χρόνια ζωής επιστρέφει στα σινεμά της Αθήνας. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νίνος Φένεκ Μικελίδης έχει επιλέξει μερικά από τα πιο υποσχόμενα ονόματα αλλά και καθιερωμένες αξίες του ευρωπαϊκού σινεμά για το φετινό επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα. Οι ταινίες που θα μας συντροφεύσουν θα προβληθούν στους κινηματογράφους Τριανόν, Newman, Studio (αλλά και στην Ελληνοαμερικανική Ενωση), αρχής γενομένης από σήμερα Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, ενώ το φεστιβάλ ολοκληρώνεται έξι μέρες μετά, την Τετάρτη 27 του μήνα.

Στο φετινό διαγωνιστικό πρόγραμμα συναντάμε πέντε Ελληνες και Κύπριους δημιουργούς. Η νέα ταινία του Αλέξανδρου Αβρανά «Quiet life» διαγωνίστηκε στο τμήμα Ορίζοντες του 81ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας (το σενάριο περιγράφει την προσπάθεια μιας οικογένειας Ρώσων προσφύγων να βρει άσυλο στη Σουηδία), ενώ ο «Θολός βυθός» της Ελενας Αλεξανδράκη που απέσπασε εγκωμιαστικά σχόλια στο πρόσφατο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης αφορά την πραγματική ιστορία του συγγραφέα Γιάννη Ατζακά που σχετίζεται με τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης. Οι άλλες τρεις ταινίες είναι το ασπρόμαυρο «Αστέρι της Αφρικής» του Κύπριου Αδωνη Φλωρίδη που ακολουθεί τρεις γενιές Κύπριων γυναικών στο πέρασμα των χρόνων, η δραματική «Κάλτσα» του γεννημένου στη Λευκωσία Κύρου Παπαβασιλείου («Κάμπια νύμφη πεταλούδα») που αφηγείται τις περιπέτειες ενός σκηνοθέτη και το νέο έργο του Μιχάλη Χαπέσιη («Η θάλασσα») με τίτλο «Οι αδιεκπεραίωτοι», που έχει σκηνικό δράσης το μεταναστευτικό και πρωταγωνιστές μια χούφτα προσφύγων που φτάνουν με φουσκωτή βάρκα και ζητούν άσυλο στη φανταστική πόλη «Ευρώπολη».

Οι υπόλοιπες ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος είναι το αντιπολεμικό «Bauk» του Σέρβου Γκόραν Ραντοβάνοβιτς που σχετίζεται με τους βομβαρδισμούς του Βελιγραδίου από στρατεύματα του ΝΑΤΟ το 1999, το ολλανδοβελγικό «Αδερφός του καλοκαιριού» του Γιόρεν Μόλτερ, μια coming of age ταινία η οποία θέτει κρίσιμα ηθικά διλήμματα πάνω στην απότομη και ενίοτε βίαιη ενηλικίωση των παιδιών, το καφκικό δράμα «Κύριος Κ» της Νορβηγίδας Ταλούλα Χάζεκαμπ Σβαμπ, το εσχατολογικό θρίλερ με στοιχεία μαύρου χιούμορ «Εγώ σου το είχα πει» που αποτελεί τη δεύτερη δημιουργία της Ιταλίδας Τζινίβρα Ελκαν και διαθέτει σούπερ καστ (Βαλέρια Γκολίνο, Γκρέτα Σκάκι, Αλμπα Ρορβάχερ κ.ά.), καθώς και το «Palazzina Laf» του επίσης Ιταλού Μικέλε Ριοντίνο, που αφηγείται ένα πολιτικό δράμα κοινωνικών προεκτάσεων με πρωταγωνιστή εργάτη χαλυβουργίας που ρουφιανεύει τους συναδέλφους του.

Το μεγάλο όνομα του τμήματος πάντως είναι ο Ισπανός Βίκτορ Ερίθε. Ο 84χρονος δημιουργός του αριστουργηματικού «Το πνεύμα του μελισσιού» επιστρέφει πίσω από την κάμερα ύστερα από τριάντα χρόνια απουσίας, για να καταθέσει την πιο προσωπική ταινία της καριέρας του. Το μελαγχολικό και ιδιότυπο «Κλείσε τα μάτια σου» αφηγείται τη μυστηριώδη εξαφάνιση ενός ηθοποιού κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μιας ταινίας.


INFO
21 έως 27 Νοεμβρίου, Τριανόν, Newman, Studio, Ελληνοαμερικανική Ενωση

Documento Newsletter