2ο Evia Film Project: Έμφαση στην ομορφιά για προσέλκυση ξένων παραγωγών

2ο Evia Film Project: Έμφαση στην ομορφιά για προσέλκυση ξένων παραγωγών

Το φετινό φεστιβάλ έδωσε έμφαση στην ανάδειξη των φυσικών τοπίων της βόρειας Εύβοιας ως τοποθεσίες ιδανικές για να φιλοξενήσουν ξένες παραγωγές.

Με λάμψη από Χόλιγουντ (η παρουσία του Αλεξάντερ Πέιν με αφορμή της προβολή της ταινίας του «Μικρόκοσμος» στον θερινό κινηματογράφο Απόλλων της Αιδηψού) αλλά και με την πολυάριθμη συμμετοχή από εκπροσώπους της εγχώριας κινηματογραφικής και τηλεοπτικής βιομηχανίας, ολοκληρώθηκε το Σάββατο το 2ο Evia Film Project, η πράσινη πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τη στήριξη των πληγωμένων από τις πυρκαγιές περιοχών της βόρειας Εύβοιας.

Στη φετινή εκδήλωση δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο τομέα του location, έχοντας ως πυξίδα το παράδειγμα του βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα «Τρίγωνου της θλίψης» που γυρίστηκε στην Χιλιαδού και κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Τοποθεσίας 2022. Οι ομορφιές της βόρειας Εύβοιας έγιναν αναπόσπαστο – αν όχι ξεχωριστό-  κομμάτι του φετινού Evia Film Project που βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη όπως δηλώνει και ο τίτλος του. Ένα project δηλαδή που δεν σταματά να εξελίσσεται δίνοντας την ευκαιρία στην πολύπαθη περιοχή να αναδείξει τις φυσικές ομορφιές της ώστε να προσελκύσει ξένους παραγωγούς για να τις χρησιμοποιήσουν ως φυσικά σκηνικά για τις ταινίες τους.

Η δράση της Αγοράς του Evia Film Project με υπεύθυνη την Αγγελική Βέργου εστίασε στα FAM trips (Familiarization Trips) που σύστησαν σε διεθνείς location managers αλλά και έλληνες παραγωγούς, τις κρυφές γοητείες της Βόρειας Εύβοιας που διαθέτουν τις προδιαγραφές για κινηματογραφική αξιοποίηση. Συγκεκριμένα οι επισκέπτες του φεστιβάλ ξεναγήθηκαν στις λίμνες των ανενεργών πλέον ορυχείων-λατομείων λευκόλιθου, στο κτήμα Κανδύλι, στην παραλία Πήλι, το Κυμάσι Μαντουδίου, τον αρχαιολογικό χώρο και την παραλία στην Κρύα Βρύση Κηρίνθου Ευβοίας, στα ξεχωριστά Λιχαδονήσια, τον υδροβιότοπο Λιβάρι Ιστιαίας κ.α. Η τριήμερη δράση ολοκληρώθηκε με ένα masterclass για location managers με τίτλο «Κινηματογραφώντας στην Εύβοια – Case study: Τo τρίγωνο της θλίψης» από την Δανάη Σπαθάρα, line producer εκ μέρους της Heretic, εταιρείας συμπαραγωγής της ταινίας του Ρούμπεν Έστλουντ. Ρίχνοντας φως στις αθέατες όψεις της παραγωγής και στις προκλήσεις που προέκυψαν τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας και των περιορισμών, η κυρία Σπαθάρα μοιράστηκε με το κοινό πρακτικές πληροφορίες και άγνωστες ιστορίες από την προσωπική της εμπειρία.

Κατά τα άλλα το 2ο Evia Film Project σχολιάστηκε θετικά για τα πετυχημένα masterclasses από γνωστούς δημιουργούς (Ζαχαρίας Μαυροειδής, Λευτέρης Χαρίτος, Ελίνα Ψύκου, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Ολυμπία Μυτιληναίου) ενώ μεγάλη απήχηση είχαν στο κοινό οι προβολές των σπουδαίων πολιτικών και ιστορικών ντοκιμαντέρ του αυστριακού σκηνοθέτη Χούπερτ Ζάουπερ.

Το φεστιβάλ ολοκληρώθηκε με μια εντυπωσιακή συναυλία στην πλατεία Θερμοποτάμου της Αιδηψού που έφερε παραθεριστές και φεστιβαλιστές στο ίδιο κάδρο. Ο Νίκος Πορτοκάλογλου, η Βίκυ Καρατζόγλου, ο Βύρων Τσουράπης και το συγκρότημα Ευγενείς Αλήτες ξεσήκωσαν το κοινό με τις πιο γνωστές επιτυχίες του δημοφιλούς τραγουδιστή. «Ήρθαμε πέρυσι εδώ και ερωτευτήκαμε αυτόν τον υπέροχο τόπο, παραμένουμε ερωτευμένοι και θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε με πάθος για αυτή την ξεχωριστή σχέση». Με αυτά τα λόγια ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης, αποχαιρέτησε το 2ο Evia Film Project εκ μέρους όλων των ανθρώπων του Φεστιβάλ που εργάστηκαν για την πραγματοποίησή του.

Ετικέτες

Documento Newsletter