1% αύξηση του πληθωρισμού τον Σεπτέμβριο

1% αύξηση του πληθωρισμού τον Σεπτέμβριο

Άνοδο 1% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο εφέτος, από αύξηση 0,9% τον Αύγουστο και έναντι μείωσης 1% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση του Σεπτεμβρίου 2016 με τον Σεπτέμβριο 2015.

Στην ετήσια αυτή άνοδο του πληθωρισμού συνετέλεσαν κυρίως οι ανατιμήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες λόγω της αύξησης της φορολογίας, όπως π.χ. σε καφέ (14,1%), καπνό (10,6%), τηλεφωνικές υπηρεσίες (1,4%), φυσικό αέριο (7,4%) και διαμονή σε ξενοδοχεία (7,5%).

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 0,3% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, ελαιόλαδο, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες.
  • 7,3% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.
  • 2,1% στη «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα.
  • 5,3% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.
  • 1,3% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 0,5% στην «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 1,7% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 1% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 2,9% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές (ηλεκτρικές ή μη), είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 2,3% στην «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 1,3% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στους προσωπικούς υπολογιστές.
  • 2,6% στα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Σε μηνιαία σύγκριση (Σεπτέμβριος προς Αύγουστο) ο γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,9%.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός παρουσίασε αύξηση 1% τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, έναντι μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2016 με το 2015. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,2%, έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Documento Newsletter