Τι κοινό έχει ο Hawrw από το Ιράκ, ο Chi από το Λάγος, ο Klodian από το Ελμπασάν, ο Mirshad από το Αζερμπαϊτζάν, ο Genci από την Αλβανία, ο Muhammad από το Καράτσι του Πακιστάν, η Riste από τη Βόρεια Μακεδονία, ο Baba από τη Φρανκφούρτη, ο Esoteric Nous από την Ισπανία, ο Yassine από την Κασαμπλάνκα, ο Kazi από το Λακσμιπούρ του Σιταγκόνγκ του Μπαγκλαντές και ο Martine από το Ουαγκαντουγκού; Είναι όλοι οπαδοί του Κυριάκου Μητσοτάκη και το αποδεικνύουν με το like τους στις πρόσφατες αναρτήσεις του πρωθυπουργού.
Ένα από τα παραπολιτικά ζητήματα που κατά τον συστημικό Τύπο απασχολεί το τελευταίο διάστημα τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι το επικοινωνιακό του επιτελείο, και ειδικότερα, οι «συντονισμένες επιθέσεις» δεκάδων χιλιάδων οργισμένων reactions στον λογαριασμό του πρωθυπουργού στο Facebook, με αφορμή το διχαστικό τηλεοπτικό μήνυμα της περασμένης Τρίτης. Ωστόσο, διατρέχοντας τα θετικά reactions στην ανάρτηση του πρωθυπουργού διαπιστώνει κανείς πως κρύβεται μία πολύ πιο εντυπωσιακή και πρωτοφανής εικόνα.
«Αυτό που γίνεται τις τελευταίες ημέρες στα social media του πρωθυπουργού δεν έχει προηγούμενο. Μιλάμε για οργανωμένο σχέδιο “επίθεσης”. Ενώ μέχρι πρόσφατα κάθε ανάρτηση του Μητσοτάκη έφτανε περίπου τις 4.000-5.000 αντιδράσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες θετικές, τις τελευταίες δέκα ημέρες οι αναρτήσεις ξεπερνούν τις 30.000 αντιδράσεις με τις πιο πολλές να είναι αρνητικές. Για να καταλάβετε τα μεγέθη της διαδικτυακής στοχοποίησης θα σας πω ότι υπήρχε ανάρτηση με 80.000 αντιδράσεις, εκ των οποίων 60.000 ήταν dislike! H οργανωμένη επίθεση έχει οδηγήσει το επιτελείο του να διακόψει προσώρας τις αναρτήσεις, καθώς οι λογαριασμοί του πρωθυπουργού δεν κινήθηκαν για δύο μέρες».
Τα παραπάνω αποτελούν μέρος ενυπόγραφου άρθρου στην εφημερίδα Καθημερινή. Είναι γεγονός πως εάν κάποιος επιχειρήσει να περιηγηθεί στο προφίλ του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Facebook θα έρθει αντιμέτωπος με την εικόνα που περιγράφεται παραπάνω, ενώ χάρη στα αντανακλαστικά του επικοινωνιακού επιτελείου του πρωθυπουργού, στο κανάλι «ο Πρωθυπουργός» στο Youtube έχουν ήδη κλείσει τα σχόλια και την δυνατότητα για like/dislike στα βίντεο του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το θέμα βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και άλλων συστημικών μέσων ενημέρωσης, με αφορμή και τις «συμβουλές» του πρωθυπουργού προς νέους πως «τα κοινωνικά δίκτυα δημιουργούν τα στεγανά», από αυτά μάλιστα που «ανατροφοδοτούν στερεότυπα τα οποία ήδη έχουν».
Το εάν η έκφραση αυτή δεκάδων χιλιάδων πολιτών είναι υποκινούμενη, ή ακόμα καλύτερα ένα «οργανωμένο σχέδιο επίθεσης» που οφείλουμε να ομολογήσουμε πως και πολύ άργησε μία τέτοια «αποκάλυψη» από συστημικό μέσο ενημέρωσης, είναι κάτι που σίγουρα θα πρέπει να αποδειχθεί. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι πολύ πιο ελεύθερα από αυτού του είδους την αυθαίρετη ανάλυση, και σίγουρα δεν αρκούν οι δημοσκοπήσεις που δημοσιεύονται στα ΜΜΕ για την απόδειξη ενός τέτοιου ισχυρισμού. Ειδικά την στιγμή που σε αντίθεση με όσα δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, ο κόσμος που έχει άποψη για τα πράγματα ξεπερνά κατά πολύ πλέον το κλασσικό εκλογικό σώμα του 30-40% αποχή, καθώς η πανδημία και πιο συγκεκριμένα οι πολιτικές διαχείρισής της έχουν χαρακτηριστικά επιρροής στις ζωές της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών.
Αυτά βέβαια μένει να φανούν, τόσο στις επόμενες δημοσκοπήσεις, όσο και όταν έρθει η ώρα να εκφραστούν στις κάλπες. «Ξεφυλλίζοντας» όμως τις αναρτήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη μπορεί κανείς να παρατηρήσει πως εάν μια επίθεση δέχθηκε συντονισμένα το προφίλ του πρωθυπουργού, αυτή ήταν μία επίθεση φιλίας -και συγκεκριμένα likes- από αλλοδαπούς λογαριασμούς στο Facebook.
Το εντυπωσιακό με όλες αυτές τις θετικές αντιδράσεις χρηστών της συμπαθούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης είναι που η συντριπτική πλειοψηφία των προφίλ των «αλλοδαπών Likes» που κατάφερε ο πρωθυπουργός είτε έχουν κλειδωμένο προφίλ, είτε από τα προφίλ τους δεν προκύπτει κανένας δεσμός με την Ελλάδα. Επίσης, αρκετοί από αυτούς αναφέρουν μεν ως τόπο κατοικίας την Ελλάδα, χωρίς όμως κανένα άλλο ελληνικό «ίχνος» από φίλους, φωτογραφίες ή αναρτήσεις, με επίσης αρκετούς να εμφανίζονται εργαζόμενοι σε κάποιο «Application», σε κάποια εφαρμογή, του Facebook ή άλλης εταιρείας. Τα παραδείγματα που υποδεικνύονται στην εισαγωγή του άρθρου, μαζί με αυτά της φωτογραφίας που το συνοδεύει είναι μερικά μόνο από τα δεκάδες, εκατοντάδες δείγματα εντυπωσιακής απήχησης σε λογαριασμούς μη ελληνικούς. Σε συνδυασμό με την πληθώρα προφίλ που εκτός της ενεργής δραστηριότητάς τους στο προφίλ του πρωθυπουργού δεν έχουν ιδιαιτέρως άλλη δραστηριότητα, όντας και αυτά είτε κλειδωμένα, είτε εξαιρετικά «φτωχά» θυμίζοντας ψεύτικους λογαριασμούς, προκαλεί εντυπώσεις, και ενδιαφέροντα ερωτήματα.
Το φαινόμενο παρατηρείται τουλάχιστον στην επίμαχη ανάρτηση της 9ης Μαρτίου, την ώρα των επεισοδίων που ακολούθησαν της μεγάλης πορείας κατά της αστυνομοκρατίας στη Νέα Σμύρνη, αλλά και στην επόμενη, με την οποία εξήγγειλε μέτρα υποστήριξης πολιτών και επιχειρήσεων για τον κορονοϊό. Μία περιήγηση στο κοινό των αναρτήσεων του πρωθυπουργού θα σας πείσει. Εντυπωσιακή απήχηση για τόσο στενά εθνικά ζητήματα. Φυσικά, στη χώρα μας ζουν αρκετοί μετανάστες και θα ήταν κάθε άλλο παρά φυσικό, αρκετοί από αυτούς να παρακολουθούν τις αναρτήσεις του Κ. Μητσοτάκη, και όταν κάποια από αυτές τους εκφράζουν, να το δείχνουν έμπρακτα με ένα like. Επίσης, ένας μεγάλος ηγέτης του μεγέθους του Κ. Μητσοτάκη είναι πολύ πιθανό πως είναι σε θέση να αγγίξει ακροατήρια πολύ μεγαλύτερα από το στενό της πατρίδας του.
Εάν πράγματι ο Έλληνας πρωθυπουργός καταφέρνει να συγκινήσει τόσο μεγάλα ακροατήρια, ανθρώπους από τόσες διαφορετικές χώρες, ανθρώπους που μπορεί να μην γνωρίζουν ούτε ελληνικά ούτε και αγγλικά, τότε αυτό είναι ένα γεγονός που αξίζει προσοχής και ειδικής μνείας. Δεν θα έπρεπε να μείνει κρυφό. Εάν όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει το επικοινωνιακό επιτελείο του πρωθυπουργού να εκδώσει μία πανηγυρική ανακοίνωση με την οποία να ενημερώνει τους πολίτες για την πρωτοφανή αυτή απήχηση.
Εάν, ωστόσο, η απήχηση αυτή είναι αποτέλεσμα των δεκάδων χιλιάδων ευρώ που εμφανίζονται να έχουν δαπανήσει οι δεκατέσσερις (14) διαχειριστές της σελίδας του Κ. Μητσοτάκη στο Facebook, είναι μάλλον κάτι που επίσης χρήζει επίσημης τοποθέτησης. Είναι γνωστό πως στις τελευταίες ευρωεκλογές του 2019, η Νέα Δημοκρατία κατάφερε να βγει πρωταθλήτρια στις διαφημιστικές δαπάνες σε Google και Youtube ανάμεσα σε όλα τα ευρωπαϊκά κόμματα πλην βρετανικών, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως και στις εκλογές του Ιουλίου που ακολούθησαν, οι διαφημίσεις του κόμματος του Κ. Μητσοτάκη υπήρχαν σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο στο διαδίκτυο. Μία επιτυχία που πιστώνεται κατά βάση στον επικεφαλής της ψηφιακής προεκλογικής καμπάνιας εκείνης της χρονιάς, και σημερινό διάδοχο του Στέλιου Πέτσα αναφορικά με τις αρμοδιότητες για τα μέσα ενημέρωσης, Θοδωρή Λιβάνιου.
Γι’ αυτό και θα ήταν καλό να απαντήσει το επικοινωνιακό του επιτελείο: Δέχεται το προφίλ του πρωθυπουργού επίθεση φιλίας από όλα τα μέρη του πλανήτη; Ή πληρώνει ο πρωθυπουργός για να εμφανίζονται οι αναρτήσεις του ως αρεστές σε περισσότερο κόσμο;
Πηγή: ThePressProject.gr – του Μηνά Κωνσταντίνου