Χαράλαμπος Αθανασίου: ο υπουργός που απελευθέρωσε έμπορο κόκας, στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το HOTDOC HISTORY και το Docville

Χαράλαμπος Αθανασίου: ο υπουργός που απελευθέρωσε έμπορο κόκας, στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το HOTDOC HISTORY και το Docville

Πώς ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, Χαράλαμπος Αθανασίου απελευθέρωσε έμπορο κόκας. Υπό έρευνα δικαστικοί, στενοί συνεργάτες του πρώην υπουργού, μετά από καταγγελίες για χρηματισμό προκειμένου να αποφυλακιστεί κρατούμενος για τα εξοπλιστικά.

Ξανά στο σκαμνί πρώην πράκτορας της ΕΥΠ για κατασκοπία . Ο Άρειος Πάγος άσκησε αναίρεση με σκεπτικό-κόλαφο για τους εφέτες στην υπόθεση μεθοδεύσεων με τα χιλιάδες απόρρητα έγγραφα.

Θρησκευτικές μπίζνες: Η βλάσφημη Ντίσνεϊλαντ της Παΐσιος ΑΕ. Βγάζουν σε προσκύνημα από βρασμένο κάστανο μέχρι πλαστικές παντόφλες. Αδύναμη και απρόθυμη η επίσημη Εκκλησία να αντιδράσει όταν εκπρόσωποί της εκμεταλλεύονται τους πιστούς.

-Απασχόληση: Κρατικό μπλόκο στην εργοδοτική αυθαιρεσία. Εκτός χρηματοδότησης οι επιχειρήσεις που κατ΄επανάληψη παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία.

Φορολογικό συγχωροχάρτι για εισηγμένες από το 1996 με νόμο Σαμαρά.

Θολό τοπίο οι 120 δόσεις για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Χωρίς οδηγίες οι αρχές για τους 800.000 ελεύθεροι επαγγελματίες που χρωστούν στο δημόσιο χιλιάδες οφειλέτες με χρέη έως 20.000 ευρώ.

Κάνναβη: Ένας «δαίμονας» με χιλιάδες χρήσεις καλλιεργείται στην Ελλάδα

Εις υγείαν με 116 μπίρες από τον τόπο σου. Από το Καστέλι Κισσάμου έως τις Σέρρες και από την Κεφαλονιά έως τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, τη Χίο, την Τήνο, τα Ιωάννινα, το Αργος και τη Σαμοθράκη, 47 μικροζυθοποιεία παρασκευάζουν ελληνικές μπίρες, προσφέροντας νέες επιλογές στον καταναλωτή.

– Ελενα Κουντουρά: Δημιουργήσαμε τις συνθήκες για νέο ρεκόρ αφίξεων το 2017.

Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος: Μπροστά στο θάνατο μα και στη ζωή οργιάζει η δειλία.

Από το Γρίβα στο Διγενή, μια προδοσία δρόμος, στο HOTDOC HISTORY, την Κυριακή με το Documento

Ο Γρίβας της Κατοχής και ο Διγενής του αντιαποικιακού αγώνα των Κυπρίων κατά των Άγγλων απέχουν μόλις 11 χρόνια. Εκ πρώτης όψεως δεν υπάρχει κάτι αντιφατικό. Στο αυτό τεύχος το «εκ πρώτης όψεως» καταρρίπτεται.

Έτσι θα ΄ταν εάν ο Γεώργιος Γρίβας δεν χρωστούσε τη ζωή του στους Άγγλους και δεν είχε γίνει υποχείριο τους. Το 1941-44 κινείται τα όρια του δωσιλογισμού, ως ιδρυτής της διαβόητης οργάνωσης «Χ». Κάνει …αντίσταση μόνο εναντίον της ΕΑΜικής Αντίστασης. Προτείνει συνεργασία στη Βέρμαχτ – όπως καταγράφεται σε γερμανικές πηγές – αλλά «οι ηλίθιοι την απορρίπτουν». Προτείνει συνεργασία και στην εξόριστη κυβέρνηση του Καϊρου όμως ακόμη και ο Παν. Κανελλόπουλος τον αποπέμπει σκαιότατα.

Αρπάζει το εγγλέζικο σωσίβιο που του προσφέρουν τα Δεκεμβριανά και η Βάρκιζα για να αναβαπτισθεί στην εθνική κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Οι «Χίτες» του σαρώνουν τη χώρα την περίοδο της Λευκής τρομοκρατίας.

Το 1955 κηρύσσει τον αντιαποικιακό αγώνα αποκλείοντας τους Αριστερούς δηλαδή έναν στους τρεις Κύπριους! Ο ηρωικός αγώνας των μελών της ΕΟΚΑ φαλκιδεύεται από τους ακραίους, διχαστικούς χειρισμούς του «Διγενή». Αποδέχεται τις αγγλικής εμπνεύσεως συμφωνίες Ζυρίχης-Λονδίνου και καταθέτει τα όπλα. Τα ξανασηκώνει όταν ο Μακάριος προσχωρεί στους Αδεσμεύτους. Όταν η φιλοΝΑΤΟϊκή ελληνική δεξιά αρχίζει να φλερτάρει με την ιδέα της «διπλής ένωσης» για την …Κούβα της Μεσογείου όπως αποκαλούσε την Κύπρο.

Ιδρύει την ακροδεξιά, προδοτική ΕΟΚΑ-Β και αφήνει πίσω του σπορά το «ψυχοπαίδι» του Ν. Σαμψών. Ο οποίος μαζί με τη χούντα θα ανατρέψουν πραξικοπηματικά τον Μακάριο, ανοίγοντας τον δρόμο για την τουρκική εισβολή του 1974 που έκοψε το νησί στα δύο.

Τα καφενεία της Ελλάδας στο Docville, την Κυριακή με το Documento

Ο φωτογράφος Αβραάμ Παυλίδης μιλά στη Μαρίνα Αγγελάκη για την τέχνη του και για την εποχή που φωτογράφιζε τα καφενεία της Ελλάδας και τονίζει: “Τα καφενεία είναι ιεροί χώροι και δε φτιάχνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Ο χρόνος είναι ο μεγάλος μάστορας».

Ο Τούρκος συγγραφέας Αχμέτ Ουμίτ έγινε γνωστός μέσα από τα μυθιστορήματά του στα οποία συνδυάζει το αστυνομικό μυστήριο με την πολιτική ιστορία. Η Έμυ Ντούρου μίλησε μαζί του με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του μυθιστορήματός του «Αντίο, γλυκιά πατρίδα» και από την κουβέντα τους δεν μπορούσε να λείψει η αναφορά στη Θεσσαλονίκη καθώς και σε όσα ενώνουν τον ελληνικό και τον τουρκικό λαό.

Αποστολή του Περικλή Μεράκου στην Αστάνα, πρωτεύουσα του Καζακστάν, με αφορμή την EXPO 2017 όπου παρουσιάστηκαν από τις συμμετέχουσες χώρες, οι τεχνολογικές καινοτομίες της επόμενης μέρας με έμφαση στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας που θα χρησιμοποιηθούν στο μέλλον.

Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος μιλάει στη Στέλλα Χαραμή για την παρουσία του στην «Αλκηστη», το σπάνια παιζόμενο σατυρικό δράμα που ανεβάζει το Εθνικό θέατρο στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου και υπογραμμίζει: «Μα και μπροστά στη ζωή οργιάζει η δειλία».

Ο Τζορτζ Ρομέρο το 1968 με τη «Νύχτα των ζωντανών νεκρών» άνοιξε νέες παρτίδες με τη μυθολογία του τρόμου και έφερε τα ζόμπι του στην πρώτη γραμμή της δημοσιότητας. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης αναφέρει τους σημαντικότερους σταθμούς στη διαδρομή του σημαντικού οραματιστή της μεγάλης οθόνης

Ο Γιάννης Παπαϊωάννου ξεχωρίζει πέντε μεγάλες μουσικές διοργανώσεις σε πέντε ξεχωριστά ελληνικά τοπία που υπόσχονται να κάνουν το φετινό καλοκαίρι αξέχαστο και να μετατρέψουν την Ελλάδα σε μουσική γιορτή.

Αποσπάσματα από την εφημερίδα «Μυκονιάτικα Χρονικά» του Γιαννούλη Μπόνη (1878-1960) από το καλοκαίρι του 1934, που αναφέρονται στην κοσμική κίνηση στο νησί στον μεσοπόλεμο και αποκαλύπτουν ότι η Μύκονος ήταν αγαπημένος προορισμός για δεκάδες ταξιδιώτες πολύ πριν τον προβάλλουν στους κοσμικούς διεθνείς κύκλους ο Ωνάσης και ο Νιάρχος.

Η Κατερίνα Μαγείρου ακτινογραφεί τον πίνακα «Εναστρη νύχτα» του Βίνσεντ βαν Γκογκ (1853-1890) και εντοπίζει τα προσωπικά στοιχεία του ρομαντικού απροσάρμοστου καλλιτέχνη καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχτισαν το μύθο του.

Η Όλγα Μπατή γράφει για την κρυφή πλευρά της χλιδής στο Πόρτο Χέλι, επισημαίνοντας ότι η περιοχή του Πόρτο Χελίου και των Σπετσών συνεχίζει να παραμένει πόλος έλξης των ηχηρών ονομάτων του εγχώριου τζετ σετ, ενώ σύμφωνα με τα ταξιδιωτικά φυλλάδια, τα social media και την έρευνα του luxury-hotels.com, το ακριβότερο ξενοδοχείο της Ευρώπης βρίσκεται εκεί και δεν είναι άλλο από το Amanzoe Hotel, με τις υπερπολυτελείς εγκαταστάσεις και ελάχιστη τιμή δωματίου τη θερινή περίοδο στα 1.779 ευρώ. 

Documento Newsletter