Συνέντευξη με τον street artist Wild Drawing

Συνέντευξη με τον street artist Wild Drawing

Το έργο του Wild Drawing έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό πέρυσι το φθινόπωρο όταν έγινε viral η περίφημη τοιχογραφία με την κουκουβάγια που δημιούργησε στην πρόσοψη ενός εγκαταλειμμένου σπιτιού στο Μεταξουργείο.

Φωτογραφίες ©Wild Drawing

Σε όσους ασχολούνται ωστόσο με την τέχνη του street art ο Wild Drawing ήταν γνωστός εδώ και αρκετά χρόνια. Γεννήθηκε στο Μπαλί της Ινδονησίας και έχει πτυχίο στις Καλές Τέχνες και τις Εφαρμοσμένες Τέχνες. Η ιδιαίτερη σφραγίδα του προκύπτει από τον συνδυασμό καλλιτεχνικού και κοινωνικού background Ανατολής και Δύσης.

Ξεκίνησε να δημιουργεί στον δρόμο το 2000, μετατρέποντας τοίχους κτιρίων υποβαθμισμένων περιοχών σε έργα τέχνης, ανοίγοντας έτσι διαρκή διάλογο με τους περαστικούς. Για τα έργα του επιλέγει σημεία που έχουν υποστεί μια μορφή καταστροφής και προσπαθεί πάντα να αλληλεπιδρά με το σημείο όπου εργάζεται, ενσωματώνοντας διάφορα στοιχεία που υπάρχουν σε αυτό, έτσι ώστε να υπάρχει αρμονία ανάμεσα στο έργο και τον χώρο όπου αυτό δημιουργείται. Στον δρόμο δημιουργεί μεγάλης κλίμακας τοιχογραφίες με κύριο μέσο το ρολό και το σπρέι, ενώ παράλληλα συνεχίζει να εργάζεται και στο εργαστήριό του.

Στη δουλειά του είναι έντονα τα στοιχεία ρεαλισμού και η επιρροή από τα κόμικ και τα graphic novels. Αντλεί έμπνευση από τα κοινωνικά φαινόμενα, το lifestyle, τη φύση και την τέχνη. Εχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις ή φεστιβάλ σε Ασία, Ευρώπη και Αμερική, ενώ έργα του έχουν συμπεριληφθεί σε διεθνείς εκδόσεις για το street art. Με αφορμή τα εντυπωσιακά έργα του που υπάρχουν σε αρκετά σημεία της Ελλάδας και του κόσμου (πιο πρόσφατο το «Illusory» στον Καναδά), το Documento επικοινώνησε μαζί του.

Η Αθήνα είναι άγρια ή φιλική πόλη για κάποιον που δεν προέρχεται από αυτήν;

Δεν ξέρω, εμένα φιλική μου φάνηκε, όχι ότι δεν έχουν τύχει και άσχημα πράγματα. Η Αθήνα έχει τους δικούς της ρυθμούς, μου αρέσει το χάος μεγαλούπολης αλλά και η χαλαρότητα χωριού μαζί που τη χαρακτηρίζουν και την κάνουν ξεχωριστή. Από την άλλη, αυτό που δεν μου αρέσει στην πόλη είναι η έλλειψη πράσινου και κοινόχρηστων χώρων. Όλες οι πλατείες είναι γεμάτες τραπεζάκια κ.λπ.

Με τι κριτήριο επιλέγετε τους τοίχους-καμβάδες σας;

Ψάχνω για σημεία που είναι ήδη κατεστραμμένα. Κάθε φορά αυτή η διαδικασία είναι μια μικρή πρόκληση για μένα. Από το να βρω την επιφάνεια (wall hunting), μέχρι τι θα μπορούσα να κάνω σε αυτή, με βάση πάντα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και αυτό που θα ήθελα να δημιουργήσω.

Παίζει ρόλο η γειτονιά;

Ναι, οι γειτονιές παίζουν ρόλο. Για μένα είναι πιο σημαντικό να κάνω ένα έργο σε μια υποβαθμισμένη περιοχή απ’ ό,τι σε μια πλούσια, ειδικά όταν μιλάμε για αυτοχρηματοδοτούμενα non-sponsored projects, όπως είναι το 99% των έργων μου.

Προσαρμόζεστε στην κουλτούρα της περιοχής στην οποία ζωγραφίζετε ή προτείνετε κάτι εντελώς καινούργιο για την περιοχή;

Ίσως ένας συνδυασμός των δύο· βασίζομαι αρχικά στην κουλτούρα της περιοχής για να κάνω τελικά τη δική μου πρόταση.

Τι σας προσφέρει το street art σε σχέση με δημιουργίες μικρότερης κλίμακας και κλειστών χώρων;

Με την τέχνη στον δημόσιο χώρο μπορώ να επικοινωνήσω άμεσα με τον κόσμο, μπορώ να μιλήσω για τη χρήση και την επανοικειοποίηση του δημόσιου χώρου από τους κατοίκους. Είναι ωραίο να κυκλοφορείς στην πόλη και η τέχνη να είναι κομμάτι της καθημερινότητάς σου χωρίς να πρέπει να κάνεις κάτι ιδιαίτερο ή να πληρώσεις για να τη δεις. Με λίγα λόγια, η τέχνη είναι παιδεία και απευθύνεται σε όλους, όχι σε κάποια φωτισμένη ελίτ. Πέρα από το θεωρητικό κομμάτι, όμως, υπάρχει και το πιο πρακτικό, ότι έτσι κι αλλιώς μου αρέσει να κάνω έργα σε μεγάλη κλίμακα, ακόμη κι αν γνωρίζω από πριν ότι μπορεί να μην υπάρχουν αύριο.

Έχει το street art την αναγνώριση που του αξίζει στην Ελλάδα και την Ευρώπη;

Το street art είναι το νέο ρεύμα στην τέχνη αυτήν τη στιγμή. Νομίζω ότι παντού στον κόσμο η τέχνη αυτή έχει αρχίσει να αναγνωρίζεται και να γίνεται αποδεκτή, πρώτα από τον ίδιο τον κόσμο και στη συνέχεια από φορείς, γκαλερί, μουσεία κ.λπ. Βέβαια υπάρχει και υποκρισία, αφού ακόμη μιλάμε για μια παράνομη πράξη.

Περισσότερα για τη δουλειά του WD μπορείτε να δείτε στα: wdstreetart.com, facebook.com/wd.street.art, instagram.com/wd_wilddrawing

Ετικέτες

Documento Newsletter